Warmteverplaatsing

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 2

Warmteverplaatsing

Alvorens ik mijn onderwerp post alvast bedankt voor het lezen ervan :-D

Mijn vraag.

Hoe verplaats de warmte uitstoot van een belasting bv 350w, door een koperen buis die bevroren wordt dmv droogijs en acetone? Uiteraard de koperen buis heeft een bodem. Hoe maak ik die koperen buis het best intern, om de warmte beter af te voeren en de temperatuur zo constant mogelijk te houden.

Ok ben wat onduidlijk blijkbaar?

Afbeelding

Welke structuur voor de bodem of de buis int geheel zoiu het beste zijn?

nogmaals bedankt voor U tijd

mvg,

Steven

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Warmteverplaatsing

De container is de kopere buis? De foto lijkt me een goede oplossing. Hoe dikker het koper hoe beter de warmtegeleiding.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.269

Re: Warmteverplaatsing

Ik begrijp eigenlijk helemaal niet wat deze whatsit nou eigenlijk precies moet doen, wat er beoogd wordt...... :-?
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 2

Re: Warmteverplaatsing

Ik begrijp eigenlijk helemaal niet wat deze whatsit nou eigenlijk precies moet doen, wat er beoogd wordt...... :-?
Ikzelf ben een overclocker, ik laat dus mijn cpu sneller gaan door deze oftewel met

-standaard luchtkoeling

-waterkoeling

-droogijs

-vloeibare stikstof LN2;

te overclocken, echter voor de laatste twee heb je een koperen of aluminium container voor nodig aangezien je daarin de desbetreffende stof giet.

Een cpu heeft bij standard frequentie een nominale belasting/heat output van laat ons zeggen 65W. Eens je gaat overclocken gaat deze serieus omhoog gaan, wat gelijk staat aan hogere temperaturen.

Daarom is mijn, welke structuur van de containerbodem, intern,extern, is het beste om je gewenste temperatuur aan te houden en de warmte die dus wordt afgestoten van de cpu zo snel mogelijk weg te krijgen.

begrijp je nou wat ik bedoel? :(

Droogijs sublimeert bij -78/-79°c

LN2 -196

Bij een gebrazeerde container dus buis op een stukje plaat, zou de temperatuur bij bv een belasting van 300W -30°c zijn op droogijs, als ik die zelfde belasting gebruik op een container uit 1 geheel ook wel solid genaamd, dan zal die temp rond de -50°c.

En dat is de bedoeling elke °C winst eruit halen naar gelang het design van je container.

Vandaar dat ik wou weten hoe warmte zich door koper verplaats.

alvast bedankt nogmaals!

Reageer