Line-rider

Moderator: Rhiannon

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 182

Line-rider

Hallo allemaal,

Ik speel nu al een tijdje af en toe het spelletje Line-Rider. Misschien kennen jullie het al wel, want het heeft volgensmij in wat kranten gestaan.

Het spelletje werkt als volgt: jij 'bestuurt' een mannetje met een slee, en het is jouw bedoeling dit mannetje over een zelfgemaakte baan te laten rijden zonder ongelukken te maken. De baan maak je door lijnen te trekken, en je mannetje met je slee glijd hier vervolgens over heen.

Ik zeg hier even kort wat je allemaal kunt gebruiken:

Je ziet bovenaan het venster een rij met allerlei pictogrammen. Het meest linkse pictogram is het potlood, en daarmee kun je lijnen tekenen. Als je rechte lijnen wilt is het echter handiger om de tool daarnaast te gebruiken, met het pictogram van het lijntje. Rechts van het pictogram dat een lijntje voorstelt zie je een gummetje waarbij je lijnen kan weggummen, daarnaast een vergrootglas waarmee je je baan kan vergroten en rechts daarvan een handje waarmee je het beeld naar een ander gedeelte kan verplaatsen. Dan zie je een play knop, en als je hier op drukt gaat je mannetje over jouw ontworpen baan rijden. Met het vierkantje keer je vervolgens weer terug naar de editor. Met de pictogram rechts daarvan kun je een vlaggetje neerzetten terwijl je aan het rijden bent. Als je daarna nog een keer op play klikt begint je mannetje weer bij het vlaggetje, met de zelfde snelheid en richting als het normaal zou doen. Zo hoef je dus niet steeds bij het begin te beginnen (handig bij langere tracks). Als laatste zie je nog een floppy waarmee je je track op kan slaan, en een prullenbak om het te verwijderen.

Misschien is het je al opgevallen dat je ook verschillende kleuren ziet bij de 2 tools waarmee je lijnen kan tekenen. Het blauwe vierkantje kan je aanklikken als je een normale lijn wilt. Met het rode vierkantje krijg je een versnelde lijn (handig om een beetje op snelheid te komen als je een heuvel op moet) en de groene lijn word meestal gebruikt als hulpmiddel of als versiering, want het linerider mannetje gaat hier dwars door heen.

Ik denk dat ik nu wel genoeg uitleg heb gegeven, en druk anders even op de toets H voor meer informatie. :smile:

Voor wat inspiratie:

http://www.youtube.com/watch?v=TrpboR9qhy8

En als laatst is het ook handig te vernoemen waar je het spelletje kan spelen: http://www.official-linerider.com

Succes ermee! :(
'Onderzoek is als een steeg binnengaan om te kijken of hij doodloopt'

Berichten: 4.546

Re: Line-rider

Ja melig spelletje, als je ziet wat mensen allemaal al gemaakt hebben...echt geweldig.
'The universe has a way of not caring about what you believe.'



- Robert Heinlein -

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: Line-rider

Na de filmpjes die je gepost had om te weten te komen wat de muziek erbij was (ook mooie werkjes trouwens), heb ik er ook een tijdje mee gespeeld. Het is inderdaad best wel leuk :(

Re: Line-rider

Leuk spel alleen ik vind dat je een beetje weinig tools hebt. Daarom is het heel lastig vloeiende bochten te maken

Gebruikersavatar
Berichten: 2.005

Re: Line-rider

Leuk spel alleen ik vind dat je een beetje weinig tools hebt. Daarom is het heel lastig vloeiende bochten te maken
Dat is juist de kunst. Er zijn mensen die dat juist heel goed kunnen
...verhit de dichloormono-oxide tot 277 graden Celcius en geniet van het effect...

Berichten: 4.546

Re: Line-rider

Het is vrij makkelijk een loopings en dergelijke te maken met alleen rechte lijnen :(
'The universe has a way of not caring about what you believe.'



- Robert Heinlein -

Gebruikersavatar
Berichten: 175

Re: Line-rider

Dat zulke onzin nog zo verslavend kan zijn :(

Reageer