Springen naar inhoud

Waarom liegen mensen zonder voordeel?

• Log in om te kunnen reageren

Gijs

Gijs

• >250 berichten
  • 325 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 09 mei 2007 - 13:26

Ik las dit topic en dat ging over breathairians. Wat ze deze brathairians beweren is absoluut wetenschappelijk onmogelijk met de technologie van hedendag. En Jap vroeg zich ookal af als ze liegen waarom liegen ze dan? Ja en dat begreep ik dus ook niet. Hetzelfde geld voor mensen die geesten zien. Als geesten bestaan (wat ik niet uitsluit) dan weet ik haast zeker dat je geesten niet kan zien. Simpelweg omdat dan het hele ziekenhuis vol zou zitten met geesten dan. Maar waarom liegen die mensen dan ook? Waarom verzinnen sommige mensen onzin verhalen en willen ze zo graag dat anderen het voor werkelijkheid aannemen? Krijgen ze daar een kick van? Of denken ze echt dat ze de waarheid spreken en zijn ze in de war?

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

fenke

fenke

• >25 berichten
  • 43 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 11 mei 2007 - 16:57

Misschien wel om hun spulletjes, cursussen en uitstapjes te verkopen.

ferry

ferry

• >250 berichten
  • 954 berichten
  • VIP

Geplaatst op 12 mei 2007 - 12:12

Volgens mij klopt dat "zonder voordeel" gedeelte niet. Waarschijnlijk liegen die mensen omdat het wel degelijk iets oplevert. Liegen is een behoorlijk winstgevende aangelegenheid, kijk maar naar reclames.

Lathander

Lathander

• >1k berichten
  • 2502 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 12 mei 2007 - 23:11

Zonder voordeel?

Kan best zijn dat ze anders er nadeel aan zouden ondervinden... liegen om nadeel te ontwijken, zelfs al krijgen ze er niks uit

"Invisible Pink Unicorns are beings of great spiritual power. We know this because they are capable of being invisible and pink at the same time. Like all religions, the Faith of the Invisible Pink Unicorns is based upon both logic and faith. We have faith that they are pink; we logically know that they are invisible because we can't see them."

Gijs

Gijs

• >250 berichten
  • 325 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 14 mei 2007 - 16:43

Ja je kan wel zeggen dat het altijd met voordeel is. Maar wat voor voordeel heeft zo`n zogenaamde breathairian dan? Of de mensen die komen praten bij A haunting over dat ze een geest hebben gezien. (Show op discovery) of mensen die constant overal aliens zien. Wat is hun voordeel waarom vinden mensen het nodig om over dat soort zaken te liegen? Om dat soort dingen te verzinnen.

Gijs

Gijs

• >250 berichten
  • 325 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 16 mei 2007 - 16:22

Wat ik dus bedoel is niet waarom liegen mensen? Nee dat is duidelijk vaak is er een duidelijk voordeel zoals geld krijgen (of verdienen). Of om iemand niet te kwetsen of om te zorgen dat je uit de problemen blijft. Logisch mijn vraag is waarom mensen dingen verzinnen hele onwaarscheinlijke dingen. Soms heb ik de neiging om dingen te geloven alleen maar omdat ik niet snap waarom men liegt. Bijvoorbeeld een quote van iemand van a haunting een show op discovery: Op mijn negende zag ik al geesten en dode mensen bij mijn bed staan. Toen dacht ik wat is het nut om zoiets te verzinnen? Hoewel het voor mij te onwaarscheinlijk is om waar te zijn. Maar alleen daarom al bracht ze me toch aan het twijfelen.

Lathander

Lathander

• >1k berichten
  • 2502 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 16 mei 2007 - 18:26

Wat is hun voordeel waarom vinden mensen het nodig om over dat soort zaken te liegen? Om dat soort dingen te verzinnen.

Tja, kan vanalles zijn

Aandacht krijgen
Geldklopperij
Het idee dat ze belangrijk zijn bij zichzelf creŽren...

meest voorkomende dacht ik zo...

"Invisible Pink Unicorns are beings of great spiritual power. We know this because they are capable of being invisible and pink at the same time. Like all religions, the Faith of the Invisible Pink Unicorns is based upon both logic and faith. We have faith that they are pink; we logically know that they are invisible because we can't see them."

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures