Software krachtenberekening doorbuiging freeware

Moderators: jkien, Xilvo

Berichten: 2

Software krachtenberekening doorbuiging freeware

Hallo,

Ik ben op zoek naar niet te complexe freeware om aan krachtenberekenig/ doorbuiging van profielen te doen.

Welke software gebruiken jullie? Een eenvoudige (als dit al bestaat :-) ) FEM-calculator bijvoorbeeld

Bedankt alvast.

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Software krachtenberekening doorbuiging freeware

Ik ken maar weinig FEM software dat simpel is, en geeneen die gratuit is.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Re: Software krachtenberekening doorbuiging freeware

Ik ken maar weinig FEM software dat simpel is, en geeneen die gratuit is.


Dat eerste ken ik ook geen oplossing voor, dat laatste kan wel een mouw aangepast worden!

Gebruikersavatar
Berichten: 647

Re: Software krachtenberekening doorbuiging freeware

Oa. de power-... familie (specifiek voor jou de powerframe): http://www.buildsoft.eu/nl/downloads.php
???

Berichten: 138

Re: Software krachtenberekening doorbuiging freeware

Tik op Google "seap" in, je krijgt dan een download website met het gratis programma seap.

Alleen je moet windows wel op kleine lettertypen zetten anders wordt het progje niet goed weergegeven.

Berichten: 4.502

Re: Software krachtenberekening doorbuiging freeware

Mogelijk kan ik je vrijblijvend een kolommen-programma en balken-programma via dit web sturen?

Ik weet niet in hoeverre dat lukt;ik maakte ze op basis van QB45,heel eenvoudig.Misschien via PB?

Berichten: 2

Re: Software krachtenberekening doorbuiging freeware

oktagon schreef:Mogelijk kan ik je vrijblijvend een kolommen-programma en balken-programma via dit web sturen?

Ik weet niet in hoeverre dat lukt;ik maakte ze op basis van QB45,heel eenvoudig.Misschien via PB?
Dat lijkt me zeker wel de moeite, alvast bedankt... Als het niet lukt via PB, stuur ik je wel even mijn emailadres door.

Het pad FEM heb ik ondertussen verlaten, hopeloos moeilijk :-). Voor de geïnteresseerden heb ik wel enkele open source FEM-ontwikkelingen gevonden op wikipedia (zoeken op finite elements).

De powerframe van Buildsoft heb ik nog niet kunnen bekijken (geregistreerd , maar geen bevestigingsemail gekregen).

Seap is inderdaad een tof proggie. Bespaart wel wat rekenwerk en absoluut aan te raden ter controle.

Zelf heb ik ook nog volgende gevonden: MitCalc. Werkt op basis van Excel-rekenbladen/ tabellen. Voor krachtenberekening op balken bijvoorbeeld deeltje 'beams en shafts' downloaden.

Berichten: 4.502

Re: Software krachtenberekening doorbuiging freeware

Code: Selecteer alles

c:\forum\forbago.zip

Berichten: 4.502

Re: Software krachtenberekening doorbuiging freeware

Ik dacht dat het eerdere bericht met een programma-aanduiding gewist was,maar nee.

Dus hier een herhalingoefening,en die werkte alleen toen ik eerst het bericht plaatste en daarna wijzigde.Toen pas werd er een "bijlagemogelijkheid" ingelast!:

Ik ga wat meer FREEWARE produceren om bezoekers te plezieren,wellicht doorbuigingsformules met staalprofielen.

Nog wat geduld!

Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Re: Software krachtenberekening doorbuiging freeware

@Oktagon, knap werk !! :D

Gebruikersavatar
Berichten: 647

Re: Software krachtenberekening doorbuiging freeware

Mensen die graag een (betalend) FEM-pakket krijgen kunnen een mailtje sturen, dan krijgvan mij je het "powerplate" toegestuurd (software om platen mee te berekenen)
???

Berichten: 4.502

Re: Software krachtenberekening doorbuiging freeware

Voor de liefhebbers op bouwkundig niveau een OKTAGON-FREEWARE-programma om een gevelpuiconstructie te maken met balken en kolommen ofwel alleen een kolom te berekenen.

Men dient wel eerst een map aan te maken op de harde schijf C:\forum,dan kan er met het programma gewerkt worden!

Berichten: 138

Re: Software krachtenberekening doorbuiging freeware

Hallo allemaa: het programma "Framework" van Gerrit Wolsink downloaden op http://home.wanadoo.nl/wolsink/ een werkelijk perfect gratis Nederlandstalig FEM programma met een erg goede en uitgebreide helpfunctie voor het doorrekenen van 2 en 3 dimensionale vakwerk constructies.

Dhr Wolsing optimaliseerd het programma constant: een werkelijke aanrader.

Gebruikersavatar
Berichten: 647

Re: Software krachtenberekening doorbuiging freeware

Beetje overdadige website, dat wel :D
???

Gebruikersavatar
Berichten: 647

Re: Software krachtenberekening doorbuiging freeware

Overigens heb ik een déja-vu over hte logo van het program - ook Rasta (progrie van univ prof) gebruikt dat logo
???

Reageer