Animals that flee, fight or freeze

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 2

Animals that flee, fight or freeze

Hallo!

Ik ben de laatste hand aan het leggen aan mijn thesis, en dit is een stukje van mijn inleiding:

When animals find themselves in life-threatening situations, they react on instincts. A lion will fight with the animal that threatens him. Horses are known to flee from every danger they encounter. Deer and donkeys just stiffen and do nothing when faced with danger, just as a rabbit caught in the headlights of a car. All animals, including human beings, flee, fight or freeze when confronted with an unforeseen threatening or painful situation. Human beings however, sometimes find themselves in situations in which they are completely helpless, in which fleeing, fighting nor freezing will be of any help, in which none of these options can be chosen to effectively overcome the events unharmed. In a situation like this, it seems as if the human body tries to combine these three defence mechanisms at the same time, which causes our defensive instincts to malfunction, up to a certain extent. A temporal blocking of our perceptive system, a failure of our normal way of processing sensual information then occurs. It is no longer possible to react to external stimuli in a normal way. This occurrence is generally called trauma.

Nu had ik graag jullie hulp gehad om iets betere voorbeelden te vinden van dieren die steevast vechten, vluchten of helemaal niets doen. Vooral met het voorbeeld van de leeuw ben ik niet tevreden. Iemand die mij zou kunnen helpen? Eeuwige dank!

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Animals that flee, fight or freeze

slangen? Beren?

Tevens vraag ik me af of het stuk 'they react on insticts.' correct engels is. Waarom praat je in je tekst 'Deer and donkeys stiffen and do nothing when face with danger' over 'stiffen', als je titel juist niet 'stiffen' maar 'freeze' bevat?
"Meep meep meep." Beaker

Berichten: 2

Re: Animals that flee, fight or freeze

Ik heb het nu veranderd naar leeuwen en beren, idd, ik wil het bij de zoogdieren houden om zo de vergelijking met mensen makkelijker te maken.

To react on instincts, ik dacht dat dat juist was, maar ik zoek het op.

En ik gebruik 'stiffen' om herhaling te vermijden, aangezien ik twee zinnen later het over fleeing, fighting en freezing heb, en die drie wil ik zo houden omdat dat zo mooi klinkt :smile:

Reageer