Zoekfunctie

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Zoekfunctie

Ik was er vrij zeker van dat de vraag die in dit topic gesteld werd elders al (onder een andere vorm) naar voor gekomen was.


Toen ik echter ging zoeken naar "hel" kreeg ik de volgende melding:
Een of meer van je zoektermen zijn bevatten minder dan 4 karakters of je zoekt naar een term dien niet is toegestaan, zoals 'html', 'img', enz, ga terug en verander het aantal karakters in je zoekwoorden, of pas deze aan.

Ik begrijp dat er wel een zekere logica zal achterzitten, en mits enige handigheid valt dit probleem wel te omzeilen, maar het lijkt me toch vervelend dat je nooit opzoek kan gaan naar woorden van drie letters (ook al zijn dat er ongetwijfeld niet zo veel).


PS: Er staat trouwens een taalfoutje in die melding (vet).

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Zoekfunctie

maar het lijkt me toch vervelend dat je nooit opzoek kan gaan naar woorden van drie letters (ook al zijn dat er ongetwijfeld niet zo veel).
Het probleem is juist dat er zoveel woorden van (minder dan drie) letters zijn, en daardoor de zoekdatabase erg groot zou worden. Ik ben het met je eens dat het jammer is, maar dat is een instelling die -voor zover ik weet- niet aan te passen is.
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Berichten: 6.905

Re: Zoekfunctie

en via google zoeken op dit forum?

een voorbeeld type in: je zoek termen site:wetenschapsforum.nl
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: Zoekfunctie

jhnbk schreef:en via google zoeken op dit forum?

een voorbeeld type in: je zoek termen site:wetenschapsforum.nl
mits enige handigheid valt dit probleem wel te omzeilen
Het lukt dus wel :( maar bedankt voor de tip

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Zoekfunctie

Ik zal het volgende op ons "to-do"-lijstje zetten:


Als je naar Zoeken - Meer opties gaat daar naast de huidige zoekfunctionaliteit ook een "zoek met Google" bij vermelden, waarbij je (oa) binnen de site van Wetenschapsforum kunt zoeken.
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Zoekfunctie

Done. Zie ook http://www.wetenschapsforum.nl/index.php?showtopic=64985


Edit:

Er zit alleen nog een schoonheidsfoutje in zie ik, in ieder geval wanneer je Internet Explorer 7 gebruikt : er is een witregel boven "Zoeken met Google". Dat is vreemd, want de code is gelijk aan die een stukje lager, bij "Intern zoeken". Als iemand weet waar het aan ligt houd ik me aanbevolen... (Firefox ziet er overigens wel prima uit)
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Zoekfunctie

Volgens mij ligt het aan de code die inconsistent is:


Code: Selecteer alles

<td colspan="2" class="maintitle" align="center">


Er is maar 1 rij aanwezig in de tabel, dus een colspan van 2 lijkt me hier niet nodig.

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Zoekfunctie

Er is maar 1 rij aanwezig in de tabel, dus een colspan van 2 lijkt me hier niet nodig.
Nee toch? in de 1e rij staat het invulvak en de knop; in de 2e rij staan 2 kolommen, 1 met "web" en 1 met "Wetenschapsforum.nl".
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Zoekfunctie

Code: Selecteer alles

<div class="borderwrap"><table class='ipbtable' cellspacing="0"><tr><td colspan="2" class="maintitle" align="center">Zoeken met Google</td></tr>


<tr><td class="row1" valign="top" align="center">


<!-- SiteSearch Google -->


</td></br></table>


</div><br />

Zoals je dus kan zien heb je:


tabel


1 rij met 1 kolom (de titel)

1 rij met 1 kolom (de inhoud)


/tabel


Haal die colspan weg en het is gefixed lijkt me.

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Zoekfunctie

Hebbes. Dat was inderdaad het 1e foutje, maar ook bij het afsluiten van die tabel klopte het niet helemaal. Nu wel weer. (ik moet dat soort dingen ook niet om 1 uur 's nachts doen, dan ga je dat soort dingen natuurlijk over het hoofd zien)
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Zoekfunctie

maar ook bij het afsluiten van die tabel klopte het niet helemaal.


Idd, die </tr> zag ik ook over het hoofd :D

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.270

Re: Zoekfunctie

Dank :D

Ik zit al sinds 10 maart te zoeken met google site: www.wetenschapsforum.nl zoektermen

Nou hebben we het direct onder klikbereik.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Reageer