Dissectie

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 73

Dissectie

http://www.froguts.com/flash_content/index.html

De dissectie van de kikker werkt al en nu wachten op wanneer de rest uitkomt :wink:
It's been said that everything in the universe is fundamentally composed of energy.Since energy cannot be created or destroyed,some speculate that living beings never truly die.Their life energy is simply returned to the universe in its simplest form.

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Dissectie

Wow, een online cursus dissectie. Grappig en leerzaam! Krijg bijna de behoefte om een lokale sloot te plunderen en m'n keukentafel te vervuilen met stukjes kikker :shock:
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Berichten: 1.072

Re: Dissectie

Ieuw, ranzig!! :shock:

Berichten: 38

Re: Dissectie

:shock: MWAHAHAHAHA dat word mijn tuinvijver plunderen strax en meenemen naar het bio lokaal om eens een mooi cijfer te halen voor bio, en de klas te laten walgen mwhahahaha, a twisted mind heb ik ook, maar jah kwil ook pathaloog worden ;)

Gebruikersavatar
Berichten: 1.210

Re: Dissectie

zijn kikkers geen beschermde dieren?

Wij houden het op labomuizen/ratten

Gebruikersavatar
Berichten: 481

Re: Dissectie

Wow, een online cursus dissectie. Grappig en leerzaam! Krijg bijna de behoefte om een lokale sloot te plunderen en m'n keukentafel te vervuilen met stukjes kikker :shock:
Dit brengt me trouwens op het idee:
Zou het iets zijn om een speciaal forumpje of zoiets te maken waar dit soort links (gevonden door bezoekers of gebruikers) te kunnen plaatsen?? Ik stel me hierbij voor deze site op elk forum te zetten. (Deze zoals nu onder biologie, maar er zijn ook wiskundige, astronomische enz.) Er zijn nl. zoveel van dit soort leuke/leerzame site's, alleen zie ze maar eens te vinden.  :wink:
't is maar een ideetje :?:
Het leuke van rondzwerven is dat je nooit buiten spel kan staan.

(Charles m. Schulz, Snoopy's wijze waarheden. 1984)

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Dissectie

noortje schreef:zijn kikkers geen beschermde dieren?

Wij houden het op labomuizen/ratten
kikkers zijn beschermde dieren, daarom is dit ook zo'n goede site.

"tijdens het tot stand komen van deze site zijn geen kikkers gedood" hebben de dierenliefhebbers ook weer wat voor elkaar gekregen. niets is beter dan in het echt dieren open snijden, hoewel je hier wel leuk mee kan oefenen. :shock:
"Meep meep meep." Beaker

Gebruikersavatar
Berichten: 740

Re: Dissectie

de groene kikker is zeldzaam maar ik dacht dat de bruine nog veel voorkwam, mijn vijver zit er iig vol van.

xd

die spijtig genoeg veel diertjes heeft gedisecteerd, waarom krijgen we geen plasticine dieren een keer vragen aan die kerel van korperwelt
"My foot is fine, the chair died, but I don't think it suffered."

Gebruikersavatar
Berichten: 1.107

Re: Dissectie

de groene  kikker is zeldzaam maar ik dacht dat de bruine nog veel voorkwam, mijn vijver zit er iig vol van.


In de zomer hoor ik de hele nacht oorverdovend gekwaak van kikkers in de sloten, en dan nog zeggen dat ze beschermd zijn :shock: .

Berichten: 43

Re: Dissectie

De kikkers die je veel hoort en ziet zijn groene kikkers. In de zomer kwaken ze hard en vallen erg op in de sloot. Bruine kikkers daarentegen verstoppen zich goed en zijn minder makkelijk te vinden. Daarom lijkt het dat de groene kikker veel meer voorkomt dan bruine kikkers. Toch komt de groene kikker minder voor en er is wel degelijk reden toe om ze te beschermen. De "kikkers" die je omtrent deze tijd veel doodgereden op de weg ziet liggen zijn voornamelijk padden. Op weg naar het water worden ze eerder platgereden omdat ze veel langzamer zijn dan kikkers.

Vrij onsmakelijk trouwens dat ontleden, vooral in de praktijk.

Re: Dissectie

Alle inheemse kikkers en padden zijn beschermd maar er is een kink in de kabel, kikkerdril en dikkoppen zijn dit zover ik weet niet. Maar ja, een kikkervisje onleden, daar beginnen jullie zeker niet aan?

Gebruikersavatar
Berichten: 1.210

Re: Dissectie

neen, maar muizen en ratten staan vaak op het menu.

Kikkers worden wel af en toe gebruikt voor zenuwgeleidbaarheid aan te tonen.

mensen die dierengeneeskunde studeren (en ook andere richtingen, maar zij zeker) moeten honden, geiten dissecteren. En de mens wordt ook gedissecteerd hoor.

Hoort nu eenmal bij de opleiding. beter eerst oefenen op een dood dier, dan meteen op iemand zijn huisdier :shock:
If you don't think you can reach the stars, that's fine cause it just leaves more for me to grab.

Berichten: 5

Re: Dissectie

Wij kregen bij anatomie bij het ontleden zelfs gewoon losse armen en benen (van een mens!!!). En eigelijk is de mens ook een soort van beschermde diersoort :shock:

Toch? of niet?

Naja niet met uitsterven bedreigd igg.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.210

Re: Dissectie

die mensen hebben hun lichaam gedoneerd aan de universiteit. Vrijwilligers dus :shock:
If you don't think you can reach the stars, that's fine cause it just leaves more for me to grab.

Reageer