Kleurstoffen voor microscopie.

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 74

Kleurstoffen voor microscopie.

Hallo allemaal,

Een hobby van mij is experimenteren met de microscoop. Ik heb al veel dingen bekeken, en heb gemerkt dat er vaak kleurstoffen nodig zijn voor een mooi beeld. Een aantal kleurstoffen die ik graag zou willen zijn:

- karmijn

- fuchsine

- eosine

- toluidine blauw

Weet iemand een leverancier (het liefst in Nederland) die deze kleurstoffen aan particulieren verkoopt?

Bedankt,

Koen.
Tempus omnia vulnera sanat, sed cicatrices manent...

Gebruikersavatar
Berichten: 364

Re: Kleurstoffen voor microscopie.

Volgens mij kun je beter even lang lopen bij een VO-school in de buurt. Grote kans dat je van de TOA wel iets mee krijgt.

Op deze pagina staat (naast info) een link naar een pagina met enkele links naar bedrijven die spul verkopen. Anders is navragen bij de apotheek ook een optie, die verkopen ook een heleboel interessant spul.
If the Creator had said, "Let there be light" in Ankh-Morpork, he'd have gotten no further because of all the people saying "What colour?"

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Kleurstoffen voor microscopie.

Misschien dat www.hekserij.nl je hierbij kan helpen. Dit is een site, gerund door een ex moderator (JanMeut). Even contact met ze opnemen, want vaak is er meer dan alleen op de site staat vermeld. http://www.hekserij.nl/kleurstoffen.htm
"Meep meep meep." Beaker

Berichten: 187

Re: Kleurstoffen voor microscopie.

misschien een beetje laat, maar beter laat dan nooit.

ik koop al mijn spullen bij euromex in arnhem, kun je langs gaan, maar je kan ook een mail sturen

met wat je nodig hebt, dat sturen ze het zo voor je op.

groet,

lars.

Reageer