Goede bacteriën gaan strijd aan met ziekenhuisbacterie

Moderator: Astro

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 3.135

Goede bacteri

Een biologisch reinigingsmiddel lijkt een oplossing te bieden in de strijd tegen de ziekenhuisbacterie of MRSA. Het nieuwe middel brengt een laagje goedaardige bacteriën aan, die MRSA en andere bacteriële boosdoeners geen kansen meer geven.


Lees meer ... EOS
Heb je interesse in journalistiek? Wij zoeken versterking! Speurwerk, deel van het team, meer weten: klik.

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Goede bacteri

Ok het is dus een simpele kwestie van competitie. Echter ik snap niet welk middel wordt gebruikt wat bacterien dood en goedaardige bacterien bevat. Zou dit middel dan niet de goedaardige bacterien doden?


Tevens heb ik nog nooit van de term PIP gehoord, wel van de meer bekendere term GRAS. Lijkt me in de praktijk neer te komen op dezelfde groep bacterien.
"Meep meep meep." Beaker

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Goede bacteri

Echter ik snap niet welk middel wordt gebruikt wat bacterien dood en goedaardige bacterien bevat. Zou dit middel dan niet de goedaardige bacterien doden?


Welk middel zou ik niet weten, maar volgens het artikel bestaat het wel:


In het Algemeen Ziekenhuis van Lokeren werd een nieuw schoonmaakmiddel uitgetest op basis van probiotische bacteriën. De PIP-producten (Probiotics In Progress) bevatten een reinigend middel, dat bacteriën doodt, én probiotische bacteriën – goedaardige bacteriën die bijvoorbeeld ook in drankjes als Yakult of Actimel te vinden zijn.

Reageer