Opmaak is schijnopmaak?

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 7.556

Opmaak is schijnopmaak?

Ik kopieerde een stukje oranje en rode tekst uit de microcursus 'rekenen met breuken' in de tekst editor van 'snel antwoord'.

Toen ik echter op 'plaats bericht' klikte, was de kleuropmaak weg en werd het zwart.

Ofwel zou de tekst direct zwart moeten zijn na het plakken (zodat je weet wat je plaatst), ofwel zou de tekst gekleurd moeten blijven.
Never express yourself more clearly than you think.

- Niels Bohr -

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: Opmaak is schijnopmaak?

Er is bij het overzetten van het oude naar het nieuwe forum, een en ander "misgelopen" met opmaakcode. Vandaar dat het een tijdrovende bezigheid zal zijn om de cursussen bij te werken: ze zijn nu wel correct zichbaar, maar als je het wil wijzigen moet je er een hoop "foute code" uithalen. Dat zal zeker niet voor de examens gebeuren, wat mij betreft althans. Ik vermoed dat jouw probleem hiermee te maken heeft.
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Gebruikersavatar
Berichten: 7.556

Re: Opmaak is schijnopmaak?

Als ik je goed begrijp, zal de kleur wél gewoon in mijn bericht verschijnen als de tekst niet gekopieerd was vanuit een microcursus maar vanuit een andere tekst?
Never express yourself more clearly than you think.

- Niels Bohr -

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: Opmaak is schijnopmaak?

Ik denk dat dit in alle topics gebeurd is, alleen zijn het vooral die cursussen waar met bijzondere opmaak gewerkt is. Bepaalde opmaak is bij de overgang omgezet van de toenmalige BBCode naar html, in plaats van naar de nieuwe BBCode. Die code wordt nu wel correct weergeven (bvb span-tags), maar geven problemen als je ze opnieuw wil plaatsen (html staat uit). Ik denk dat het zoiets is.
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Gebruikersavatar
Berichten: 7.556

Re: Opmaak is schijnopmaak?

Ok. Bedankt voor het antwoord.
Never express yourself more clearly than you think.

- Niels Bohr -

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Opmaak is schijnopmaak?

Ik kan bevestigen dat het vermoeden van TD klopt: veel code is correct geconverteerd, maar bepaalde code niet. Die wordt wel goed getoond, maar geeft problemen bij wijzigen/quoten.
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Reageer