Beter voorbeeldscherm

Reageer
Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 4.167

Beter voorbeeldscherm

Ik vind het storend dat een reactie in het voorbeeldscherm een grotere breedte heeft dan na plaatsing van de reactie. Daardoor ontstaat na plaatsing nogal eens een ongelukkige layout waarin beschrijvende berekeningen, formules, ... die in het voorbeeldscherm keurig op één regel pasten en een overzichtelijk betoog vormden, na plaatsing een rommeltje worden door een kortere regellengte en daarmee gepaard gaande verdeling over twee regels. Daardoor moet ik soms meerdere malen door trial-and-error mijn bericht wijzigen om in de reactie een overzichtelijke layout te geven.


Kan WSF het voorbeeldscherm zo instellen dat de breedte klopt met die van de uiteindelijke reactie?
Hydrogen economy is a Hype.

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Beter voorbeeldscherm

Je kan steeds 'Voorbeeld bericht' bericht gebruiken voor je iets werkelijk gaat posten. Het probleem is dat wanneer je zo'n veld gaat aanpassen het er bij iemand anders met een andere schermresolutie weeral anders ziet dan wat jij zou zien. Afgaan op regellengte is nooit een goed idee pi.gif

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 4.167

Re: Beter voorbeeldscherm

Voor alle duidelijkheid: ik heb het juist over het "voorbeeld bericht"-scherm. Dus niet over het scherm waar ik zelf in typ. Maar de regellengte in dat "voorbeeld bericht"-scherm is langer dan na plaatsing in het forumtopic zelf.


Het doel van het "voorbeeld bericht"-scherm zou toch moeten zijn dat ik zie het er werkelijk uit gaat zien, niet hoe het er ongeveer uit gaat zien.
Hydrogen economy is a Hype.

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Beter voorbeeldscherm

@Cycloon: De breedte/resolutie van iemands scherm maakt niet uit, voor iedereen verschijnt hetzelfde aantal pixels als breedte. De rest wordt aan weerszijden opgevuld met donkerblauwe achtergrond.


Het lijkt me dus wel mogelijk, het is vooral even uitzoeken waar dit bepaald wordt in de template. Voor de beeldvorming van Fred: er zijn meer dan 100 bestanden die samen bepalen hoe het forum eruit ziet, en dan hebben we het alleen maar over de plaatsing van de verschillende elementen.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Beter voorbeeldscherm

De breedte/resolutie van iemands scherm maakt niet uit, voor iedereen verschijnt hetzelfde aantal pixels als breedte. De rest wordt aan weerszijden opgevuld met donkerblauwe achtergrond.

Die blauwe randen had ik ook al door :D Maar ik dacht dat het binnenste wit zich ook nog eens aanpaste als het scherm te klein werd, maar dat is dus niet zo. Anyway, je kan nog steeds niet op regellengte afgaan, want mensen kunnen een groter of kleiner lettertype gebruiken in hun browser (zo is er reeds standaard een verschil tussen lettertypes in firefox, IE en opera).


Maar het lijkt me niet zo'n slecht idee, als er na mijn examens nog niemand naar gekeken heeft wil ik wel ff op strooptocht gaan pi.gif

Reageer