Waar blijft het gas als je een scheet inhoudt?

Moderator: ArcherBarry

Reageer

Waar blijft het gas als je een scheet inhoudt?

hallo allemaal

ik vertelde laatst aan mijn moeder en broer dat als je een scheet inhoudt dat je dan het lucht door je mond uitademt want dat had ik gehoord op tv bij nationale wetenschaps quiz junior maar is dit ook zo?

Berichten: 717

Re: Waar blijft het gas als je een scheet inhoudt?

Zoiets heb ik er ook van begrepen. Als je een scheet inhoud, wordt deze door de endeldarm opgenomen in de bloedbaan en in de longen worden de gassen weer afgegeven. Geen flauw idee of het waar is, maar die uitleg heb ik jaren geleden een keer gekregen....

Gebruikersavatar
Berichten: 824

Re: Waar blijft het gas als je een scheet inhoudt?

Niet iedereen is het daar over eens. Het kan evengoed zo zijn dat de lucht gewoon in je darmen blijft en later, op een onbewaakt ogenblik (zoals tijdens de slaap) alsnog ontsnapt.
Ik wou dat ik een elektron was, dan kon ik altijd paren

Gebruikersavatar
Berichten: 4.220

Re: Waar blijft het gas als je een scheet inhoudt?

Mocht wat Boaz omschrijft waar zijn, gebeurt dit in dusdanig lage concentraties dat je (of je gesprekspartner) er niets van merkt.. het zou een veelvoud langzamer gaan dan wanneer het met de nodige overdruk tussen je billen vandaan schiet.
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.

-Calvin-

Berichten: 1

Re: Waar blijft het gas als je een scheet inhoudt?

nouw..daar geloof ik dus niks van dat dat weer terug je longen in gaat. Je merkt zelf ook als je heel de dag je scheten inhoud.. dat het maar in je darmen blijft rommelen.. krijg je een opgelaten gevoel door. Maar het zál eruit komen op een gegeven moment :shock:

Reageer