The game of life

Moderators: dirkwb, Xilvo

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 590

The game of life

Ik heb net the Selfish Gene van Richard Dawkins uit en het centrale thema daarin is dat de evolutie fundamenteel slechts uitgaat van replicators, oftewel alles wat in staat is tot replicatie, in de praktijk zijn dat nu genen, maar het kan natuurlijk van alles zijn. Zo vroeg ik me af of iemand misschien weet of er in The Game of Life een patroon is dat in staat is om zichzelf te repliceren.

Gebruikersavatar
Berichten: 6.905

Re: The game of life

ja, gliders geven altijd hetzelfde stuke weg

http://en.wikipedia.org/wiki/Conway's_Game_of_Life
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Berichten: 590

Re: The game of life

Die ken ik ja, ik zou dat echter eerder productie dan replicatie noemen. Ik ken nog wel meer complexere patronen, maar ik ben er nog geen tegen gekomen die in staat is om zichzelf te reproduceren.

Gebruikersavatar
Berichten: 6.905

Re: The game of life

euhm, bedoel je dat je een patroon hebt, dat ja na n situaties dubbel hebt?
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Berichten: 590

Re: The game of life

Dat bedoel ik ja. Of een cyclus waarbij het zichzelf blijft reproduceren.

Gebruikersavatar
Lorentziaan
Berichten: 5.079

Re: The game of life

Voor adaptatie is replicatie lang niet genoeg. Je hebt een zeer specifieke vorm van replicatie met veranderingen nodig; Je hebt genoeg variatie nodig voor selectie en tegelijk mag deze variatie ruimte niet ten koste gaan van bepaalde replicatie eigenschappen. (En dan heb ik het nog niet eens over (blind watchmaker) evolutie).
Any sufficiently analyzed magic is indistinguishable from science.

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.



There is no theory of protecting content other than keeping secrets – Steve Jobs

Gebruikersavatar
Lorentziaan
Berichten: 1.433

Re: The game of life

...maar dat was de vraag niet. :D Er werd gewoon naar zelf-replicerende patronen gevraagd - wat de achterliggende motivatie van de vraagsteller is, is een andere kwestie. 8-)

Berichten: 590

Re: The game of life

Brinx schreef:
...maar dat was de vraag niet. Er werd gewoon naar zelf-replicerende patronen gevraagd - wat de achterliggende motivatie van de vraagsteller is, is een andere kwestie.
Exact, het gaat slechts om het patroon op zich.

En qrnlk, de rest is mij volledig helder, ik studeer toevallig biologie.

Gebruikersavatar
Lorentziaan
Berichten: 5.079

Re: The game of life

In dat geval: Er zijn verschillende stabiele patronen, en er zijn een aantal wandelende patronen. (more)

Het hacker emblem is er ook een van. Afbeelding
Any sufficiently analyzed magic is indistinguishable from science.

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.



There is no theory of protecting content other than keeping secrets – Steve Jobs

Berichten: 373

Re: The game of life

Uit Wikipedia citeer ik:
In Conway's Life, it has been proven that replicators exist, but no explicit construction for one is known.
Dus ja, er bestaat een replicator in Life, maar we hebben geen idee hoe die er uit ziet.

http://en.wikipedia.org/wiki/HighLife

Reageer