Patient shocks surgeons with green blood

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 4.168

Patient shocks surgeons with green blood

Surgeons operating on a 42-year-old Canadian man got a shock when they discovered dark-green blood coursing through his arteries, like Star Trek's Mr Spock.

http://www.newscientist.com/article/dn1202...reen-blood.html
Hydrogen economy is a Hype.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.265

Re: Patient shocks surgeons with green blood

Jaja, je bent wat je slikt.....
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 2.504

Re: Patient shocks surgeons with green blood

Inderdaad, wel merkwaardig dat zo'n product op de markt gelaten wordt
"Invisible Pink Unicorns are beings of great spiritual power. We know this because they are capable of being invisible and pink at the same time. Like all religions, the Faith of the Invisible Pink Unicorns is based upon both logic and faith. We have faith that they are pink; we logically know that they are invisible because we can't see them."

Berichten: 4.546

Re: Patient shocks surgeons with green blood

Is die groene kleur dan ook slecht voor het bloed? Zo niet, dan is het alleen een grappig bij-effect waar wel mee te leven valt :D Zo ja, dan vraag ik me hetzelfde af.
'The universe has a way of not caring about what you believe.'



- Robert Heinlein -

Berichten: 388

Re: Patient shocks surgeons with green blood

Of ik lees er ergens overheen of het staat er niet in, maar is zijn bloed nu terug rood?

Waarschijnlijk dat ik uit dit stukje moet afleiden dat het terug rood is:
When seen five weeks after his last dose, he was found to have no sulfhaemoglobin in his blood.

Gebruikersavatar
Berichten: 314

Re: Patient shocks surgeons with green blood

Ja, inderdaad, hij heeft nu terug rood bloed:
The test revealed the blood discolouration was caused by sulfhaemoglobinaemia


Ik vraag me af of die man er dan bleker of groeniger uitzag. Ik heb altijd gedacht dat we zo'n rozige kleur hebben omdat ons bloed rood is. Volgens die redenering moet die man er toch werkelijk ongezond uitgezien hebben... :D

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Patient shocks surgeons with green blood

Volgens wikipedia veroorzaakt 'sulfhaemoglobinaemia' een aandoening genaamd cyanose. Hierbij is de huid blauwig gekleurd.

Het verdere is speculatie. Ik kan me voorstellen dat een zuurstoftekort niet bevordelijk is voor de hersenen. Hierdoor kunnen migraines optreden/versterken. Wat dus best vervelend is als de reden van inname van het medicijn migraine is.
"Meep meep meep." Beaker

Berichten: 1

Re: Patient shocks surgeons with green blood

Ik als migraine patient (3 dagen in de week) ben benieuwd hoeveel Imigran(triptaan) hij gebruikte. (ik maximaal 2x 50mg p. week plus dat ik het regelmatig 'uitziek' op bed) Om nog een beetje een leven te hebben, dat snap je. Meer dan 2 per week is al riskant i.v.m. medicijnafhankelijke hoofdpijn. De man zal fors moeten afkicken van z'n medicijn verslaving. Ik ben aardig op de hoogte van migraine en alle perikelen erom heen, maar hier heb ik echt nog nooit van gehoord. Het is dus waarschijnlijk de oxidatie van koper in het bloed dat de groene kleur veroorzaakt?

Berichten: 130

Re: Patient shocks surgeons with green blood

Voor iets meer informatie: op het chemieforum zijn ze er ook over bezig:

http://www.chemieforum.nl/forum/index.php?showtopic=10565

(geen reclame he, gewoon ter info :D )

Reageer