Proef met nieuwe banner

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Proef met nieuwe banner

De poll over jullie voorkeur gaf wel een richting aan, maar een erg hard resultaat was het niet. Omdat het altijd moeilijk is over iets te praten zonder het te ervaren is de genoemde banner gerealiseerd, en worden voortaan (overal) alleen maar Googlebanners in tekst verschijnen. Fel gekleurde en geanimeerde banners zijn dus weer verleden tijd.


De banner wordt overigens alleen getoond wanneer je venster breder is dan 1250 pixels. Voor mensen met een lagere resolutie is er dus alleen maar vooruitgang :D .


Alle verandering is even wennen, en er zullen ongetwijfeld gemengde reacties zijn. Probeer het aub even aan te zien en dan je mening te geven. Probeer het daarbij ook vooral in het grote plaatje te zien: als dit meer inkomsten oplevert (valt nog te bezien, als dat niet zo is zal de banner uiteraard weer verdwijnen) kan Wetenschapsforum sneller meer en betere functionaliteit leveren, waar iedereen bij gebaat is.
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Re: Proef met nieuwe banner

Alle verandering is even wennen, en er zullen ongetwijfeld gemengde reacties zijn. Probeer het aub even aan te zien en dan je mening te geven.


Wanneer het blijft zoals het nu is, dan is het zeker niet slecht als er zo geld in het bakje kan komen.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.242

Re: Proef met nieuwe banner

Met mijn 17 inch scherm moet ik mijn scherm wel op 1250 pixels zetten qua breedte, anders trekt alles op niets. Ik vind het best vervelend, maarja, alles went na een tijdje.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.003

Re: Proef met nieuwe banner

Ik heb iets met symmetrie. Dus dit vind ik sowieso niet mooi. Misschien moet er rechts ook een banner komen?

Maarja alles went na een tijdje.
I was born not knowing and have only a little time to change that here and there.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Re: Proef met nieuwe banner

Met mijn 17 inch scherm moet ik mijn scherm wel op 1250 pixels zetten qua breedte, anders trekt alles op niets. Ik vind het best vervelend, maarja, alles went na een tijdje.
Ik moet hem ook boven de 1250 pixels trekken.


Ik heb iets met symmetrie. Dus dit vind ik sowieso niet mooi. Misschien moet er rechts ook een banner komen?

Maarja alles went na een tijdje.
Dat is niet zo'n slecht idee, als je scherm wat in evenwicht is dan gaat het volgens mij minder opvallen.

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Proef met nieuwe banner

Ik vind het niet vervelend ogen.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Proef met nieuwe banner

Met mijn 17 inch scherm moet ik mijn scherm wel op 1250 pixels zetten qua breedte, anders trekt alles op niets. Ik vind het best vervelend, maarja, alles went na een tijdje.
Ik heb een aantal resoluties en browsers getest en daar zag het er allemaal prima uit. Zou je (bijv. met een screendump) wat nauwkeuriger kunnen laten weten wat het probleem is? Of zou je minstens wat meer details kunnen geven: operating system, schermresolutie en browserversie?


Ik heb iets met symmetrie. Dus dit vind ik sowieso niet mooi. Misschien moet er rechts ook een banner komen?
NOG een banner wordt wellicht wat veel van het "goede". Waar ik eerder aan zit te denken is aan 1 van beide kanten (symmetrisch) een overzichtje met (korte) links naar de topics waarin het laatst iets is gepost, nieuwsberichten en aankondigingen etc. Maar daar zijn we nog niet uit.
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Berichten: 2.242

Re: Proef met nieuwe banner

Ik bedoel in het algemeen, als ik mijn resolutie lager zet ziet alles er zo uitgerokken uit, niet alleen wetenschapsforum vandaar dat ik hem op deze resolutie moet laten staan en de banners heb.

Zo zijn mijn standaardinstellingen:

http://img337.imageshack.us/my.php?image=wsfkk8.jpg

Zo ziet het eruit als ik mijn resolutie lager zet:

http://img512.imageshack.us/my.php?image=wsf2ap8.jpg


Die tweede link ziet er op de screenshot wel netjes uit maar het ziet er heel wazig en uitgerokken in het echt uit.

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Proef met nieuwe banner

Als je je scherm resized schuift de banner over de inhoud, dus je bent nu eigelijk wel verplicht om je scherm te maximaliseren. Het lijkt me logischer om de banner onder het forum te schuiven als de oppervlakte te klein is.

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Proef met nieuwe banner

Beide screenshots zien er geloof ik prima uit. Behalve dan dat me opviel dat bij het 1e screenshot er geen donkerblauwe balken aan de zijkant staan (die je in het 2e screenshot wel ziet, maar heel smal).


Dat het er uitgetrokken en wazig uitziet zal komen doordat je een TFT-scherm hebt; dat ziet er altijd stukken beter uit op de resolutie waar hij voor gemaakt is.

Als je je scherm resized schuift de banner over de inhoud, dus je bent nu eigelijk wel verplicht om je scherm te maximaliseren. Het lijkt me logischer om de banner onder het forum te schuiven als de oppervlakte te klein is.
Nee hoor, refresh maar eens... Er zou nog wel een "onresize" script aan gehangen kunnen worden, maar hoe vaak resize je nou precies en heb je geen zin om op refresh te drukken?

[edit]Toch maar even de z-index aangepast, nu schuift hij er in ieder geval onder als je resized...
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Proef met nieuwe banner

Oh ok, een refresh helpt idd, maar een simpele div errond met een style="z-index:-1" zou het probleem ook verhelpen zonder refresh normaal :D

Gebruikersavatar
Berichten: 7.556

Re: Proef met nieuwe banner

Ik zie geen banner. Ben ik blind?


Ik heb wel de oude banners, boven en onder, geblokkeerd met AdBlock. Maar er zou er nu toch een links of rechts staan?
Never express yourself more clearly than you think.

- Niels Bohr -

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Proef met nieuwe banner

Phys schreef:Ik zie geen banner. Ben ik blind?


Ik heb wel de oude banners, boven en onder, geblokkeerd met AdBlock. Maar er zou er nu toch een links of rechts staan?
Het kan zo zijn dat de banner zo wordt geblokkeerd dat je helemaal niets meer ziet. Even je adblocker uit zetten kan helpen om een indruk te krijgen :D Verder voldoe je wellicht niet aan deze voorwaarde:
De banner wordt overigens alleen getoond wanneer je venster breder is dan 1250 pixels.

[edit]Nu zie ik weer een screendump met witte zijvlakken in FireFox. Is dat versie 1.5?

edit2: heb wat lopen stoeien met de code, hopelijk zijn de randen nu weer donkerblauw
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Berichten: 7.556

Re: Proef met nieuwe banner

Miels schreef:[edit]Nu zie ik weer een screendump met witte zijvlakken in FireFox. Is dat versie 1.5?

edit2: heb wat lopen stoeien met de code, hopelijk zijn de randen nu weer donkerblauw
Die witte vlakken waren me nog niet eens opgevallen. Nu zijn ze in ieder geval (weer) blauw :D


Firefox versie 2.0.0.4
Never express yourself more clearly than you think.

- Niels Bohr -

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Proef met nieuwe banner

Bij mij waren ze ook wit deze morgen, gewoon ff hard refreshen verhelpte het probleem.

Reageer