Filmtitels gezocht

Moderator: Rhiannon

Gebruikersavatar
Berichten: 2.097

Filmtitels gezocht

Ik ben nogal een fan van films die iets te maken hebben met historische oorlog/veldslagen/schepen ed.

Zoals de Amerikaanse Independance War, Napoleontische toestanden, Pruisische zaken, en noem maar op (behalve over WO I, II en de andere moderne oorlogen).

Het probleem is, ik ken zeer weinig titels.

Enkele voorbeelden die ik ken: The Patriot, de serie Hornblower, Master & Commander

Maar daar houdt het al op, vrees ik.

Kennen jullie misschien nog wat films voor mij?
"Why must you speak when you have nothing to say?" -Hornblower

Conserve energy: Commute with a Hamiltonian

Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Re: Filmtitels gezocht

Troy misschien ?

Afbeelding

Gebruikersavatar
Berichten: 7.556

Re: Filmtitels gezocht

Spartacus, Ben Hur, Lawrence of Arabia, Braveheart, La Battaglia di Algeri (The Battle of Algiers)...
Never express yourself more clearly than you think.

- Niels Bohr -

Gebruikersavatar
Berichten: 689

Re: Filmtitels gezocht

Indien we hier spreken over algemene films die iets te maken hebben met historische oorlog/veldslagen/schepen ed, dan kan ik je ook 'Braveheart' en 'Joanne d'Arc' aanraden.

'Braveheart' is trouwens een film van dezelfde regisseur en met dezelfde hoofdrolspeler als 'The Patriot'. :D

edit: Phys was me voor met 'Braveheart', blijkt nu... :D
"Her face shown like the sun that I strived to reach."

Gebruikersavatar
Berichten: 2.242

Re: Filmtitels gezocht

Quo Vadis, 300, misschien The last Samurai?

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Filmtitels gezocht

Als je je lijst flink langer wilt maken kan je het ook zo doen:

Ga naar http://www.imdb.com/list

Vul daar in:
  • bij 2: Genre: War
  • bij 3: TV-series: Exclude TV-series
  • bij 3: Minimum number of voters: 500
  • bij 4: check "Display first 100 highest rated movies matching all other criteria."
  • bij 4: check "Hide AKA titles"
En eventueel kan je je ook beperken op jaartal, bijvoorbeeld alles tussen 1990 en 2010.

Je krijgt dan wel hits waar ook WOI en II in zitten, maar daar moet je dan maar even over heen kijken :D

Dingen waar "(VG)" achter staat zijn VideoGames, die kan je dus ook overslaan. Ik heb nog niet uitgevonden hoe je die helemaal uit je lijstje kan weren :D

O ja, ik heb pas ook the Last Samoerai gezien. Past er ook bij.
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: Filmtitels gezocht

"Barry Lyndon" (van Stanley Kubrick, technisch hoogstaaltje!) moet je gezien hebben. Erg jammer dat Kubricks Napoleon-project er nooit is doorgekomen. "Ran" en "Seven Samurai" van Kurosawa, als het je interesseert, zijn ook erg goed (als The Last Samurai je bevalt, zullen deze je ook smaken).

Gebruikersavatar
Berichten: 7.556

Re: Filmtitels gezocht

"Barry Lyndon" (van Stanley Kubrick, technisch hoogstaaltje!) moet je gezien hebben. Erg jammer dat Kubricks Napoleon-project er nooit is doorgekomen.
Ik ben het met je eens, ware het niet dat Barry Lyndon toch echt drama is, nauwelijks oorlog. Bedoel je niet toevallig Paths of Glory van dezelfde grootmeester? :D
"Ran" en "Seven Samurai" van Kurosawa, als het je interesseert, zijn ook erg goed (als The Last Samurai je bevalt, zullen deze je ook smaken).
Dat vind ik een gevaarlijke uitsrpaak. Seven Samurai is natuurlijk super. Maar The Last Samurai vind ik een flauw, te Amerikaans, overdramatisch, moralistisch filmpje.

(ik weet het, ik draai jouw redenering om, maar ik wil maar zeggen dat ik ze onvergelijkbaar vind).

Het is dan weer wel een film die aan de eisen van TS voldoet.
Never express yourself more clearly than you think.

- Niels Bohr -

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: Filmtitels gezocht

Ik ben het met je eens, ware het niet dat Barry Lyndon toch echt drama is, nauwelijks oorlog. Bedoel je niet toevallig Paths of Glory van dezelfde grootmeester? :D
Barry Lyndon is natuurlijk veel meer dan een oorlogsfilm, de achtergrond van de oorlogen dient alleen maar voor de opbouw van de tragiek, maar goed. Paths... gaat over WOI, en de TS is daar blijkbaar niet zo geïnteresseerd in.
Dat vind ik een gevaarlijke uitsrpaak. Seven Samurai is natuurlijk super. Maar The Last Samurai vind ik een flauw, te Amerikaans, overdramatisch, moralistisch filmpje.
Mja, the Last Sumari, raakt niet aan de enkels van Kurosawa, maar het valt wel onder hetzelfde genre...

Gevaarlijke uitspraak... Gni :D

Gebruikersavatar
Berichten: 754

Re: Filmtitels gezocht

"Soldaat van oranje" en "The Pianist" geven eigenlijk een vluchtig overzicht van de oorlog.
Pim Fortuyn: Nederland is dood

Nederland: Pim Fortuyn is dood

I ♥ Apache!

Gebruikersavatar
Berichten: 689

Re: Filmtitels gezocht

"Soldaat van oranje" en "The Pianist" geven eigenlijk een vluchtig overzicht van de oorlog.
'The Pianist' handelt dan weer over WOII, en ik dacht dat de starter van dit topic dit niet wou?

Verder is het wel een schitterende film (hoewel het naar mijn mening meer handelt over onderduiken en nazisme dan oorlog).

Denis
"Her face shown like the sun that I strived to reach."

Gebruikersavatar
Berichten: 754

Re: Filmtitels gezocht

HosteDenis schreef:'The Pianist' handelt dan weer over WOII, en ik dacht dat de starter van dit topic dit niet wou?

Verder is het wel een schitterende film (hoewel het naar mijn mening meer handelt over onderduiken en nazisme dan oorlog).

Denis
Oeps, overheen gelezen.
Pim Fortuyn: Nederland is dood

Nederland: Pim Fortuyn is dood

I ♥ Apache!

Berichten: 3

Re: Filmtitels gezocht

Kingdom of heaven? Over de kruistochten. Verder heb ik niet zoveel aan de lijst toe te voegen. Ik moet meer tv kijken geloof ik.

Gebruikersavatar
Berichten: 7.556

Re: Filmtitels gezocht

TV? Nee hoor. Bioscoop / DVD's !

Af en toe komt er op Canvas op NED3 een goede film, maar i.h.a. voornamelijk bagger.
Never express yourself more clearly than you think.

- Niels Bohr -

Gebruikersavatar
Berichten: 160

Re: Filmtitels gezocht

ZVdP schreef:Ik ben nogal een fan van films die iets te maken hebben met historische oorlog/veldslagen/schepen ed.

Zoals de Amerikaanse Independance War, Napoleontische toestanden, Pruisische zaken, en noem maar op (behalve over WO I, II en de andere moderne oorlogen).

Het probleem is, ik ken zeer weinig titels.

Enkele voorbeelden die ik ken: The Patriot, de serie Hornblower, Master & Commander

Maar daar houdt het al op, vrees ik.

Kennen jullie misschien nog wat films voor mij?
King Arthur

Gladiator

Kingdom Of Heaven

Patton

The Last Days Of Patton (miniserie)

Schindker's list

Pearl Harbor

Tora! Tora! Tora!

Der Untergang

The Pianist

Platoon

Apocalypse Now

The Longest Day

Band Of Brothers (serie)

Saving Private Ryan

Braveheart

Apocalypto

Full Metal Jacket

Jarhead

The Deer Hunter

Warriors

Das Boot

Ran

The Last Samurai

Stalingrad

Die Brücke

Das Experiment

Hotel Rwanda

La Vita E Bella

Paths of Glory

Idi i Smotri

Brotherhood

Zwartboek

Soldaat van Oranje

The Great Escape

Spartacus

Troy

Un Long Dimanche de Fiançailles

Napoleon (miniserie)

Seven Samurai

300

Passion Of The Christ

Ik denk dat je hier tog wel ff mee vooruit kan. :D

Reageer