Belgen komen met minder schadelijke sigaret

Moderator: Astro

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 2.005

Belgen komen met minder schadelijke sigaret

AMSTERDAM - Rokers kunnen binnenkort veel minder schadelijke sigaretten opsteken. Dat stellen Belgische wetenschappers. Zij zijn er naar eigen zeggen in geslaagd een veiliger substantie voor een alternatieve sigaret te produceren.


Lees meer... Nu.nl
...verhit de dichloormono-oxide tot 277 graden Celcius en geniet van het effect...

Gebruikersavatar
Berichten: 3.135

Re: Belgen komen met minder schadelijke sigaret

Afbeelding


Een sigaret met zeker 70 procent minder nicotine, die geen toxische stoffen bevat en daardoor ook geen schadelijke rook voor de omgeving produceert. Hij is ook nog eens veel goedkoper dan een gewone sigaret en smaakt net zo lekker.


Lees meer ... Elsevier
Heb je interesse in journalistiek? Wij zoeken versterking! Speurwerk, deel van het team, meer weten: klik.

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Belgen komen met minder schadelijke sigaret

Ik zag dit nieuws ook gisteren ofzo, maar geen enkele website kan precies aantonen of het wel echt waar is.

Gebruikersavatar
Berichten: 7.556

Re: Belgen komen met minder schadelijke sigaret

70% minder nicotine. Dat zegt al genoeg.

Rokers die veslaafd zijn, zullen ofwel véél meer van dit soort sigaretten roken, ofwel het geen alternatief vinden.

Voor zover ik weet is een roker gewend aan een bepaalde hoeveelheid nicotine per dag. Misschien kan het ietsje helpen bij het stoppen met roken, omdat hij na 20 sigaretten denkt: nu heb ik er wel érg veel gerookt; terwijl hij dan minder nicotine binnen heeft gekregen dan normaal.


"Hij smaakt net zo lekker", ik ben benieuwd waar dat op gebaseerd is.
Never express yourself more clearly than you think.

- Niels Bohr -

Reageer