[elektrotechniek] boek(en)

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 682

[elektrotechniek] boek(en)

Goede dag,

Ik ben op zoek naar (een) boek(en) met de volgende informatie:

- Radio magnetische golven

- Uitleg antennes

- Elektriciteit (schakelingen bijvoorbeeld, maar ook bijv. condensatoren en andere toevoegingen, wisselspanning etc.)

- Inductiestroom

Bij het eerste puntje, radio magnetische golven, zou ik graag iets willen zien als uitleg van deze golven, golflengtes en frequenties etc. Maar ook bijvoorbeeld hoe een boodschap doormiddel van elektro magnetische radiogolven verzonden kan worden. En een uitleg van bepaald dragende signalen met daarop weer een ander signaal "gemoduleerd" met een bepaalde frequentie etc. En hoe antennes deze signalen op kunnen vangen en hoe hier bruikbare informatie uit opgehaald kan worden.

De laatste twee punten lijken me duidelijk.

Ik zoek boeken over deze onderwerpen omdat ik er op internet geen goede bronnen over kan vinden. (Met name over de eerste 2 punten)

Welk(e) boek(en) raden jullie mij aan om te verdiepen in deze onderwerpen, waarin het liefst alles vanaf het begin wordt uitgelegd?

Alvast bedankt,

Groeten Pieter
Help WSF met het vouwen van eiwitten en zo ziekten als kanker en dergelijke te bestrijden in de vrije tijd van je chip:

http://www.wetenschapsforum.nl/index.ph ... opic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 7.556

Re: [elektrotechniek] boek(en)

Ik denk dat een willekeurig boek over elektrodynamica je erg op weg helpt.

Wil je de pure theorie erachter leren? Wat is je vertrek-niveau?
Never express yourself more clearly than you think.

- Niels Bohr -

Berichten: 98

Re: [elektrotechniek] boek(en)

Je hebt veel wensen. Ik denk niet dat je dit alles in een enkel boek moet zoeken. Ik weet niet hoeveel tijd, geld en voorkennis je beschikbaar hebt, maar misschien moet je kiezen voor:

1. Een goed boek waarin lineaire elektrische circuits aan de orde komen (stroom- en spanningsbronnen, weerstanden, spoelen, condensatoren etc.)

2. Een goed boek over elektromagnetisme (elektrostatica, magnetostatica, elektrodynamica, elektromagnetische golven, etc.)

3. Een goed telecommunicatie-boek voor de praktische toepassingen... (modulatie, zenders, ontvangers, signaaleigenschappen, etc.)

Het is maar een idee... Belangrijk is je af te vragen op welk niveau het mag zijn. Als je wilt kan ik wel een aantal titels noemen.

Mark

Gebruikersavatar
Berichten: 682

Re: [elektrotechniek] boek(en)

Bedankt voor de antwoorden.

Het vertrek-niveau is HAVO Natuur en Techniek en 1 jaar HBO Aviation...

Maar ik zoek het liefst boeken die toch wel vanaf het begin beginnen en er dus niet vanuit gaan dat je al veel dingen weet...

Het hoeven trouwens geen boeken te zijn van honderden blz. waar ieder onderdeel op het schroefje nauwkeurig wordt uitgelegd zou maar zeggen, maar een beter begrip bij de verschillende onderwerpen zou mooi zijn :D .
Als je wilt kan ik wel een aantal titels noemen.
Graag!

En misschien dat jullie ook (goede) boeken over de ondw. hier kunnen vinden:

http://e-diensten.haarlem.nl/vubissmart/Vu...file=Profile_25

Dat zou in ieder geval schelen in de kosten 8-) .
Help WSF met het vouwen van eiwitten en zo ziekten als kanker en dergelijke te bestrijden in de vrije tijd van je chip:

http://www.wetenschapsforum.nl/index.ph ... opic=59270

Reageer