[sitebuilding] gratis php host

Moderators: jkien, Xilvo

Gebruikersavatar
Berichten: 2.005

[sitebuilding] gratis php host

Gezien de mogelijkheden van sitebuilding in PHP, wil ik dit graag leren. Echter, er zijn nergens gratis hosts te vinden die PHP ondersteunen. Nu kan ik er wel voor gaan betalen, maar dat wil ik niet. Niet omdat ik Dagobert Duck 2 ben, maar eerder omdat het te duur is, aangezien ik het alleen wil leren. Is er misschien iemand die een gratis host kent die PHP ondersteunt?
...verhit de dichloormono-oxide tot 277 graden Celcius en geniet van het effect...

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: [sitebuilding] gratis php host

je kunt 'gewoon' php installeren op je windows machine. Met Apache, of IIS als server. Helemaal niet zo moeilijk, heb het ook gedaan op men lappie met winXP. zoek maar gewoon op winxp mysql php

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: [sitebuilding] gratis php host

Funpic schijnt goed te zijn. Heb je PHP, MySQL en ook FTP toegang (wat bij redelijk veel gratis hosts ontbreekt).

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik lees hier en daar wel goede ervaringen.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Re: [sitebuilding] gratis php host

Gezien de mogelijkheden van sitebuilding in PHP, wil ik dit graag leren. Echter, er zijn nergens gratis hosts te vinden die PHP ondersteunen. Nu kan ik er wel voor gaan betalen, maar dat wil ik niet. Niet omdat ik Dagobert Duck 2 ben, maar eerder omdat het te duur is, aangezien ik het alleen wil leren. Is er misschien iemand die een gratis host kent die PHP ondersteunt?
Dit is een fantasitsch idee voor in de vakantie, ik zou ook graag eens een website bouwen. De informatie van Ger ziet er al zeer goed uit :D .

Het grote probleem is dat ik nog nooit een website gemaakt heb (in geen enkele programeertaal). Is het mogelijk hier aan te beginnen of is dit onbegonnen werk ?

Heeft er iemand site's waar tips en of voorbeelden staan enz.

Alles van bruikbare informatie is welkom !!

Hopelijk vindt je het niet erg PdeJongh dat ik een vraag stel in jouw topic.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.005

Re: [sitebuilding] gratis php host

Bedankt voor de antwoorden, zal zometeen eens gaan kijken :D
Ruben01 schreef:Dit is een fantasitsch idee voor in de vakantie, ik zou ook graag eens een website bouwen. De informatie van Ger ziet er al zeer goed uit :D .

Het grote probleem is dat ik nog nooit een website gemaakt heb (in geen enkele programeertaal). Is het mogelijk hier aan te beginnen of is dit onbegonnen werk ?

Heeft er iemand site's waar tips en of voorbeelden staan enz.

Alles van bruikbare informatie is welkom !!

Hopelijk vindt je het niet erg PdeJongh dat ik een vraag stel in jouw topic.
Is niet erg. Ik raad je aan om eerst te kijken of je HTML snapt. Ik heb het zelf geleerd via deze cursus maar ook door in de paginabronnen te kijken van site's (om daar te vinden wat je zoekt, zou ik eerst die cursus doen).
...verhit de dichloormono-oxide tot 277 graden Celcius en geniet van het effect...

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: [sitebuilding] gratis php host

Er zijn tal van HTML cursussen, [google]HTML cursus[/google] en je vind genoeg. :D
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Re: [sitebuilding] gratis php host

PdeJongh schreef:Bedankt voor de antwoorden, zal zometeen eens gaan kijken :D

Is niet erg. Ik raad je aan om eerst te kijken of je HTML snapt. Ik heb het zelf geleerd via deze cursus maar ook door in de paginabronnen te kijken van site's (om daar te vinden wat je zoekt, zou ik eerst die cursus doen).


Ga ik zeker eens bekijken, ik d8 wel dat ik eerst best HTML zou doen voor PHP

Gebruikersavatar
Lorentziaan
Berichten: 5.079

Re: [sitebuilding] gratis php host

Als alternatief voor PHP zou je wellicht ook eens naar Ruby on Rails kunnen kijken?

Ik zit zelf bij slicehost maar daar voor moet je wel behoorlijk wat kennis van een unix, postgresql en apache hebben.

Ik ken alleen pages van google als gratis, en die doet volgens mij geen php.

Maar php kun je ook lokaal draaien... dat moet je waarschijnlijk toch, want ik ken geen provider die je laat experimenteren op hun servers.
Any sufficiently analyzed magic is indistinguishable from science.

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.



There is no theory of protecting content other than keeping secrets – Steve Jobs

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: [sitebuilding] gratis php host

ik ken geen provider die je laat experimenteren op hun servers.
Ik denk dat je de vraag niet goed begrijpt. Hij wil sites bowen in PHP. Ofwel: men schrijve in een scripteditor pagina'sen load deze up met FTP. Da's al.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Lorentziaan
Berichten: 5.079

Re: [sitebuilding] gratis php host

Ik denk dat je de vraag niet goed begrijpt. Hij wil sites bowen in PHP. Ofwel: men schrijve in een scripteditor pagina'sen load deze up met FTP. Da's al.
Ik heb niet veel ervaring met het installeren van php of het werken er mee. Ik schrijf puur vanuit mijn algemene ervaringen.

Stel dat je een fout maakt en je programma gebruikt steeds meer geheugen? Dat zou een shared host zo op de knieën kunnen brengen. Maar wellicht dat men de php interpreter kan beperken?
Any sufficiently analyzed magic is indistinguishable from science.

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.



There is no theory of protecting content other than keeping secrets – Steve Jobs

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: [sitebuilding] gratis php host

Komop Q, je bent toch informaticastudent? PHP wordt gewoon ondersteund door de host, vrijwel elke betaalde host ondersteund het en een deel van de gratis hosts ook. Natuurlijk zijn daar beveiligingen aan verbonden en vaak wordt er ook gebruik gemaakt van Apache. Kijk naar WSF (of alle andere miljoenen internetfora). Daar wordt volop aan getweaked en getest. En daarmee worden ook fouten in de PHP gemaakt. Maar serveroverloads hierdoor komen zo goed als nooit voor.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Lorentziaan
Berichten: 5.079

Re: [sitebuilding] gratis php host

Komop Q, je bent toch informaticastudent? PHP wordt gewoon ondersteund door de host, vrijwel elke betaalde host ondersteund het en een deel van de gratis hosts ook. Natuurlijk zijn daar beveiligingen aan verbonden en vaak wordt er ook gebruik gemaakt van Apache. Kijk naar WSF (of alle andere miljoenen internetfora). Daar wordt volop aan getweaked en getest. En daarmee worden ook fouten in de PHP gemaakt. Maar serveroverloads hierdoor komen zo goed als nooit voor.
Prima. Dan is dat ook weer duidelijk.

Hoe gebeurt dat op dit forum? Draait er een versie van het forum bij iemand thuis om op te testen? Of waagt men het elke keer er op door de code van de draaiende forum te veranderen? (Ik hoop van niet).
Any sufficiently analyzed magic is indistinguishable from science.

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.



There is no theory of protecting content other than keeping secrets – Steve Jobs

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: [sitebuilding] gratis php host

Nope, we hebben een testomgeving. Draait op dezelfde host, technici, mods en beheer kan erbij en de rest van de wereld niet. :D
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Re: [sitebuilding] gratis php host

Ga ik zeker eens bekijken, ik d8 wel dat ik eerst best HTML zou doen voor PHP


Kennen jullie enkele goeie gratis hosts voor HTML ook ?

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: [sitebuilding] gratis php host

HTML kun je op alle hosts plaatsen. HTML is namelijk geen scripttaal maar een opmaaktaal voor documenten en daarmee onafhankelijk van een server. De HTML-documenten worden gelezen door je browser die het omtovert tot hetgeen jij ziet als een webpagina. Net zoals een .doc-document wordt gelezen door bijvoorbeeld Word. Open voor de grap maar eens een .doc-bestand in kladblok. Ziet er toch heel anders uit dan als je het met Word opent hè? :D

PHP daarentegen is wel een scripttaal. De server genereert op basis van het PHP-bestand (en vaak SQL) een HTML-document dat door de browser van de gebruiker geïnterpreteerd wordt.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Reageer