Mozilla firefox

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 407

Mozilla firefox

heb zo'n probleempje, ik gebruik firefox altijd omdat het gewoon beter is dan IE

nu bij bepaalde websites, bijv www.equester.be of www.lrvweb.be

heeft firefox problemen.

meestal met een afbeelding die gelinkt is aan een link waardoor ik daar dan niet kan op klikken,

heeft iemand een idee of hier plug ins voor bestaan waardoor firefox dit wel kan??

(dit zijn beide wel log in pagina's misschien dat het hieraan ligt.. )
I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.

_-'-.Albert Einstein.-'-_

Berichten: 1.007

Re: Mozilla firefox

Wat doet hij dan niet? Ik gebruik firefox en ik kan zo op het eerste gezicht geen problemen ontdekken op die sites.

Gebruikersavatar
Berichten: 17.653

Re: Mozilla firefox

Er zijn meen ik 3 versies van FF in gebruik, 1.5, 2 en 3. Het zou misschien helpen als je kunt aangeven welke versie jij gebruikt (Menu help--> info).

Echter denk ik niet zo zeer dat het aan Firefox ligt, maar aan de designers. Zie ook dit artikel op Howtocreate. Belangrijkste quote:
This page looks perfect in Internet Explorer but when I load it in <insert name of browser here> it gets it all wrong. What is wrong with <insert name of browser here>? Stupid <insert name of browser here> with its useless <Choose; JavaScript|HTML|CSS> support.
Als ik ook zo kijk naar de websites zijn die niet gemaakt door de meest begaafde webbuilders. Bedoel ik niets mee hoor, maar veel webbuilders controleren hun website alleen maar in IE omdat dat de browser is die zij gebruiken. Ze gaan er vanuit dat als het daar goed is, het bij de andere browsers ook goed is, maar IE verschilt juist erg van de standaard.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Berichten: 407

Re: Mozilla firefox

Firefox versie 2.0.0.4

( dat van die webbuilders, daar heb je gelijk in maar we moeten der mee voort.. )
I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.

_-'-.Albert Einstein.-'-_

Berichten: 407

Re: Mozilla firefox

Sjakko Geplaatst Vandaag, 14:39

Wat doet hij dan niet? Ik gebruik firefox en ik kan zo op het eerste gezicht geen problemen ontdekken op die sites.
misschien dat dit aan mijn versie ligt, maar als je op www.lrvweb.be in het kadertje 'op naam van de club' klikt dan pinkt de

verticale cursor 1 maal en verdwijnt dan, je merkt dat je niets kan typen. als je je muis ingedrukt houd, en je typt een leter dan kan je verder typen en je muis lossen... dit is onderandere één ding.

het andere ding is dat ik op een bepaalde link klik en dat deze met firefox niet geopend wordt. ( dit is in de leden service dus hier kan ik niet echt een plaats geven waar dit gebeurt.)
I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.

_-'-.Albert Einstein.-'-_

Berichten: 1.007

Re: Mozilla firefox

Dat eerste ligt gewoon aan de persoon die de website heeft gebouwd. Dat tweede ligt waarschijnlijk gewoon aan het feit dat je simpelweg geen toegang hebt voordat je lid wordt/je inschrijft.

Berichten: 407

Re: Mozilla firefox

ja het feit aan wie het ligt maakt mij eigenlijk geen bal uit ... :D

het is meer het feit of hier iets aan te doen is ( buiten de schrijver vragen om het script te veranderen)

en anders zal ik gewoon IE altijd moeten gebruiken om deze pagina te openen. :s
I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.

_-'-.Albert Einstein.-'-_

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 4.168

Re: Mozilla firefox

Ik heb firefox 2.nogwat en het werkt inderdaad niet.

Er bestaat een Firefox extensie genaamd IE Tab. Als je die download kun je een in Firefox gelaadde pagina die niet goed functioneert met een eenvoudige klik op een icoontje rechtsonder het desbetreffende tabblad switchen naar een "IE mode" en weer terug.

Ik gebruik dat al lang zonder problemen. Erg handig.

Als ik dat met die lrvweb pagina doe dan kan ik wel in het veld "op naam van de club" typen.
Hydrogen economy is a Hype.

Berichten: 407

Re: Mozilla firefox

Ok dan ga ik dat eens proberen, Merci :D
I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.

_-'-.Albert Einstein.-'-_

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 7.933

Re: Mozilla firefox

maar IE verschilt juist erg van de standaard.
Dat is wel erg drastisch gesproken. Ik zou eerder zeggen: IE is wat vergevensgezinder als het om kleine scriptfoutjes gaat.

Ik heb eens een poosje noodgedwongen met Firefox gewerkt omdat er een bepaalde website was die tijdelijk in IE niet goed werd weergegeven. Maar ik vond FF niet prettig navigeren. Waar je bij IE met 1 muisklik kon volstaan moest ik bij FF soms wel 3 keer klikken om een bepaalde stap te maken.

Gebruikersavatar
Berichten: 17.653

Re: Mozilla firefox

Je hebt gelijk dat IE soms beter met foute code omgaat. Maar laat ik het anders zeggen: IE interpreteert veel dingen gewoon fout. En met fout bedoel ik "anders dan in de W3C standaard wordt aangegeven". Nu wil ik echt niet zeggen dat alle andere browser 100% in orde zijn, maar die houden zich een stuk beter aan de W3C. De verschillen tussen de andere browsers onderling zijn daardoor ook erg klein, maar de verschillen tussen IE en de rest is enorm. Soms is het zelfs nodig om niet-W3C code toe te passen om iets in IE voor elkaar te krijgen. Wat je nu dus vaak ziet is dat men gebruik maakt van het statement

Code: Selecteer alles

<!-- [if IE]>
Omdat anders de website gewoon niet fatsoenlijk te krijgen is voor alle browsers.

En het klinkt hard, maar IE is gewoon een inferieure browser. Want het is misschien wel leuk om kleine foutjes in de code te omzeilen, maar niet als men daardoor bewust slechte code moet gaan schrijven om je website bereikbaar te maken voor IE gebruikers.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Reageer