Boktor

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 2

Boktor

Ik zag net op zolder twee keverachtigen. Ze leken op boktorren, maar helaas kan ik het niet verifiëren, want ik dacht eerst dat het kakkerlakken waren en heb ze meteen doodgetrapt, vervolgens doorgespoeld. Daarna heb ik gestofzuigd. Nu ik op internet de foto's bekijk denk ik dat het boktorren waren. Wat te doen? Meteen ongediertebestrijding bellen? Wie heeft raad?

Berichten: 99

Re: Boktor

Ik hoop voor je dat het geen kakkerlakken waren, want als je er één ziet heb je bijna zeker een plaag... En een tip voor als je een kakkerlak ziet; trap ze niet dood. De eitjes die ze meestal dragen blijven aan je schoen plakken en zo verspreid je de plaag overal naartoe.

Ik kwam pas nog een boktor tegen in de tuin; ik wist niet dat dat plaagdieren waren. Degene die ik tegen kwam was mooi gekleurd en maakte een piepend geluid als je hem aanraakte.

Berichten: 2

Re: Boktor

Bedankt voor de tip, ik zal mijn schoenzool ontsmetten en ze niet meer doodtrappen in het vervolg.

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Boktor

Als het idd een kakkerlak is, dan kan je hier het beste heet water op gooien. In het geval van boktorren dan kan je hiervoor inderdaad de ongediertebestrijding bellen.
"Meep meep meep." Beaker

Berichten: 4.502

Re: Boktor

Boktorren zijn insecten die een houtconstructie opvreten,dus als je die in je balken van vloeren en balken signaleert zul je agressie tegen ze moeten gebruiken in de vorm van bespuitingen of gif-injecties in het hout (dus geen boktorren injecteren,das een beetje lastig! :D

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.270

Re: Boktor

Kakkerlakken zullen het niet geweest zijn, je krijgt zomaar niet de kans die dood te trappen, die zijn écht supersnel.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 4.502

Re: Boktor

In Wiki kun je onder BOKTOR de liefjes zien en hun gedrag lezen!

Reageer