Achterste speakers werken soms niet

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 1.007

Achterste speakers werken soms niet

Bij sommige bestanden werken mijn achterste twee speakers niet. Bij mpeg, mpg en avi doet het probleem zich voor en slechts met een aantal spelers (zoom player, wmp en bsplayer). VLC media player en winamp doen het dan weer wel goed. Wat te doen?

Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Re: Achterste speakers werken soms niet

Ik zou eerst en vooral eens kijken naar de settings bij de programma's waar de speakers het niet doen (staan deze goed ingesteld), je speakers kunnen niet kappot zijn want ze werken in andere programma's. Je hebt dus zeker met een softwarematig probleem te maken.

Hoeveel speakers heb je juist ?

Berichten: 1.007

Re: Achterste speakers werken soms niet

Ik heb 4 speakers en een subwoofer (het was een 5.1 set, maar center speaker is stuk). Kan het iets te maken hebben met codecs ofzo? Ik heb wel pas geleden k-lite codec pack eraf gegooid en ffdshow geïnstalleerd.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Re: Achterste speakers werken soms niet

Ik heb 4 speakers en een subwoofer (het was een 5.1 set, maar center speaker is stuk). Kan het iets te maken hebben met codecs ofzo? Ik heb wel pas geleden k-lite codec pack eraf gegooid en ffdshow geïnstalleerd.
Ja, het kan iets te maken hebben met een codecs. Vooral wanneer je klank problemen hebt bij een bepaald bestandstype. Het is wel raar dat je het bestand wel kan afspelen en toch geen geluid hoort op die 2 boxen.

Had je problemen voordat je van codecs veranderd bent ?

Berichten: 1.007

Re: Achterste speakers werken soms niet

Hehe, eindelijk. Ik heb op aanraden van Ruben eens een derde keer de audio configuraties van ffdshow doorgespit en blijkbaar pakte hij bij "output speaker configuration" de "2/2 - quadro" instelling niet. Ik heb hem nu op "same as input" gezet en het probleem is over. Wat is dat ffdshow een chaos zeg. Bedankt!

Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Re: Achterste speakers werken soms niet

Hehe, eindelijk. Ik heb op aanraden van Ruben eens een derde keer de audio configuraties van ffdshow doorgespit en blijkbaar pakte hij bij "output speaker configuration" de "2/2 - quadro" instelling niet. Ik heb hem nu op "same as input" gezet en het probleem is over. Wat is dat ffdshow een chaos zeg. Bedankt!


Kheb eigenlijk niet veel gedaan :D .

Zo'n problemen oplossen zonder dat je zelf even wat zaken kan checken is altijd vreselijk moeilijk, ik ben wel heel blij dat het probleem opgelost is.

Reageer