Vriend die naar belgie wil komen

Moderator: Rhiannon

Reageer
Berichten: 33

Vriend die naar belgie wil komen

Hallo,

ik heb een vriend die woont in Tanzania(ligt ergens in Zuid-Afrika).

Hij zou graag naar belgie willen komen om te studeren..hij is zelfs bereid om nederlands(hij spreekt wel perfect engels maar wil tog nederlands leren) te leren.

Hij zou zelfs dan later nadat hij gestudeerd heeft zich hier willen vestigen(maw hij wil een belgisch paspoort)..want in tanzania is er egt geen toekomst..kan dit?is dit mogelijk en welke voorwaarden zouden eraan verbonden zijn?

alvast bedankt

Gebruikersavatar
Berichten: 238

Re: Vriend die naar belgie wil komen

Ik denk dat het noodzakelijk is dat hij al nederlands kent om in België te komen studeren, de meeste universiteitsopleidingen zijn in het Nederlands, alleen enkele zijn in het Engels. Hij moet er ook rekening mee houden dat een studie voor iemand buiten de EU waarschijnlijk veel meer zal kosten aan collegegeld. Een studentenvisum krijgen is meestal niet zo moeilijk als je al aangenomen bent. Ook daarna kan hij denk ik wel in België blijven omdat hij een goede opleidig heeft gehad.
Peter van Gemert

2e jaars Luchtvaart- en Ruimtevaarttechniek, TU Delft

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Vriend die naar belgie wil komen

Is die info gebaseerd op kennis van de wet of een redelijk verwachtingspatroon? No offence hoor, maar ik zie dat je Nederlander bent, en geen Belg :D
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Vriend die naar belgie wil komen

Check out www.immigrationboards.com.

Verder is het inderdaad nuttig om Nederlands of frans te kennen als je naar belgie wilt.

Reageer