Liquid liquid extraction

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 9

Liquid liquid extraction

Ik moet een LLE uitvoeren en heb een monster gekregen van 5 ml bloed. Daarin zit GHB, die je d.m.v. extractie eruit moet halen. Nu heb ik zelf even iets bedacht en vraag me af of dit uitvoerbaar is;

Omdat bloed uit 90 % uit water bestaat mag je dan ervan uitgaan dat het dezelfde fysische eigenschappen heeft(apolair/niet apolair en H-brugvorming/geen H-brugvorming)?

Dan meng je het monster met een oplosmiddel waarbij bloed het minst oplosbaar is zodat deze 2 van elkaar worden gescheiden. ( kan ik er dan vanuit gaan dat alle GHB in het oplosmiddel zit?) En daarna kijken naar de fysische eigenschappen van het oplosmiddel met een laag kookpunt en deze gaan koken op het kookpunt van het oplosmiddel zodat uiteindelijk de ghb overblijft.

Is dit een juiste methode? Zo niet, kan iemand me dan vertellen hoe het wel moet als je met bloed werkt?

Alvast bedankt

Berichten: 8.614

Re: Liquid liquid extraction

Crossposten (= het plaatsen van hetzelfde bericht in meerdere fora) is niet toegestaan.
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Reageer