Mijn huidvriendelijke zeep

Moderator: Rhiannon

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 1.409

Mijn huidvriendelijke zeep

Nu staat er op mijn zeep: Huidvriendelijk Ph 5.5

Zeep is toch eigenlijk basisch? En als zeep basisch is, waarom heeft mijn zeep dan een lage Ph wat op een zuur wijst? Ph 5.5 is te vergelijken met koffie, maar na het proeven van de zeep :-) (wat naar mijn mening basisch smaakte), was er toch een heel groot verschil met een zuur.

Het is misschien een rare vraag maar ik vraag het mij telkens af als ik mij was.
Its supercalifragilisticexpialidocious!

Gebruikersavatar
Berichten: 3.151

Re: Mijn huidvriendelijke zeep

Je zeep bevat geen zeep;)

Staat er niet waslotion of douchegel o.i.d. op, ipv zeep? Je huid heeft een pH van 5,5, vandaar de term huid pH neutraal.
Appareo decet nihil munditia?

Gebruikersavatar
Berichten: 1.409

Re: Mijn huidvriendelijke zeep

Er staat inderdaad op dat het geen zeep bevat maar het smaakt wel enorm zepig en er staat ook op dat de "wastablet" zelf een Ph heeft van 5.5, en toch smaakt het niet zuur....
Its supercalifragilisticexpialidocious!

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Mijn huidvriendelijke zeep

Je kan niet smaken of iets zuur of basisch is. En smaken aan een stof is nooit aan te raden!

Berichten: 388

Re: Mijn huidvriendelijke zeep

Je kan niet smaken of iets zuur of basisch is. En smaken aan een stof is nooit aan te raden!
Als het zo te verkrijgen is in de supermarkt zal het zoveel kwaad niet kunnen. Neemt natuurlijk niet weg dat je eens wat buikpijn gaat hebben en het is natuurlijk ook niet aan te raden ofzo...

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Mijn huidvriendelijke zeep

Als het zo te verkrijgen is in de supermarkt zal het zoveel kwaad niet kunnen. Neemt natuurlijk niet weg dat je eens wat buikpijn gaat hebben en het is natuurlijk ook niet aan te raden ofzo...
Ik ken genoeg zaken die je in bijna elke supermarkt kan kopen waarvan kleine dosissen al genoeg zijn om nare gevolgen te veroorzaken. Zo las ik overlaatst van een kindje die resten van een kuisproduct voor het toilet uit de vuilnisbak had gehaald en had ingeslikt, de volledige slokdarm was verbrand, en ze hebben dan ook een kunstmatige in de plaats moeten steken (dit is natuurlijk wel extreem, maar zoiets koop je in elke supermarkt).

Maar genoeg offtopic :D

Berichten: 388

Re: Mijn huidvriendelijke zeep

Cycloon schreef:Ik ken genoeg zaken die je in bijna elke supermarkt kan kopen waarvan kleine dosissen al genoeg zijn om nare gevolgen te veroorzaken. Zo las ik overlaatst van een kindje die resten van een kuisproduct voor het toilet uit de vuilnisbak had gehaald en had ingeslikt, de volledige slokdarm was verbrand, en ze hebben dan ook een kunstmatige in de plaats moeten steken (dit is natuurlijk wel extreem, maar zoiets koop je in elke supermarkt).

Maar genoeg offtopic :D
Hmmm... daar had ik nog niet aan gedacht.

Ook dingen zoals ontstopper en whitespirit zijn daar te verkrijgen. Ik trek mn woorden terug :D

Reageer