Julimaand

Moderator: Rhiannon

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.270

Julimaand

Vorig jaar in de zomer viel het me ook al op: het schooljaar loopt af en de "business" in het huiswerkforum stort in. Logisch. Wat ik minder logisch vind is dat het net is of de wiskundeprobleempjes vrolijk doordenderen. (NB: geen zweem van jaloezie hoor :D ) Iemand die daar een verklaring voor heeft??
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Re: Julimaand

Vorig jaar in de zomer viel het me ook al op: het schooljaar loopt af en de "business" in het huiswerkforum stort in. Logisch. Wat ik minder logisch vind is dat het net is of de wiskundeprobleempjes vrolijk doordenderen. (NB: geen zweem van jaloezie hoor :D ) Iemand die daar een verklaring voor heeft??


De wiskundige problemen die ik zien passeren heb worden vooral gesteld door mensen die een herexamen hebben voor dat vak.

Waarom ze juist een herexamen hebben voor wiskunde dat weet ik ook niet :D .

Misschien kunnen ze zelf daarover iets meer vertellen.

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: Julimaand

Geen idee! Ook wiskunde krijgt gewoonlijk een dipje in de zomermaanden.

Je hebt wel herexamens, die komen voor wiskunde misschien veel voor :D
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Gebruikersavatar
Berichten: 7.556

Re: Julimaand

of de wiskundeprobleempjes vrolijk doordenderen.
Is dat wel zo? Volgens mij zijn er veel wiskunde-topics van weinig users (bijv. Stef32 heeft 6 lopende onderwerpen). Ik denk dat volgende week, na de hertentamens, het huiswerk-forum sowieso erg dood zal zijn.
Never express yourself more clearly than you think.

- Niels Bohr -

Gebruikersavatar
Berichten: 2.003

Re: Julimaand

Er zijn ook mensen die zich voorbereiden voor toelatingsexamens. Misschien is wiskunde niet zo'n vak voor zelfstudie voor de meesten.
I was born not knowing and have only a little time to change that here and there.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.242

Re: Julimaand

Is dat wel zo? Volgens mij zijn er veel wiskunde-topics van weinig users (bijv. Stef32 heeft 6 posts). Ik denk dat volgende week, na de hertentamens, het huiswerk-forum sowieso erg dood zal zijn.
In België zijn de "hertentames" pas in augustus - september (die van mij beginnen 20 aug), dus het zal wel ongeveer constant blijven.

Gebruikersavatar
Berichten: 7.556

Re: Julimaand

Oké, maar studenten stellen over het algemeen minder vragen op WSF dan scholieren. (Ik ga vandaag en morgen nog wat vragen omtrent Elektromagnetisme stellen denk ik :D Woensdag hertentamen...)
Never express yourself more clearly than you think.

- Niels Bohr -

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: Julimaand

Is dat wel zo? Volgens mij zijn er veel wiskunde-topics van weinig users (bijv. Stef32 heeft 6 posts). Ik denk dat volgende week, na de hertentamens, het huiswerk-forum sowieso erg dood zal zijn.
Klopt, in het huiswerkforum is vooral Stef erg actief: beetje vertekend beeld daardoor.
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Gebruikersavatar
Berichten: 2.242

Re: Julimaand

Die cursus heb ik toevallig mee naar huis genomen, misschien kan die nog van pas komen maar overmorgen vertrek ik op vakantie, ik had een 13 :D .

Berichten: 2.746

Re: Julimaand

wiskunde is gewoon dolle pret, je moet het niet verder zoeken

ik heb 5 herexamens van wiskunde alleen al pi.gif

Gebruikersavatar
Berichten: 7.556

Re: Julimaand

Zeker expres slecht gemaakt in eerste instantie, zodat je nog een keer dolle pret mag beleven tijdens de her pi.gif
Never express yourself more clearly than you think.

- Niels Bohr -

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: Julimaand

Dan kan je beter geen herexamens hebben maar anderen met hun vraagjes helpen.

Dat is mijn strategie, je hebt niet de vervelende examens maar wel de dolle pret pi.gif
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.270

Re: Julimaand

wiskunde is gewoon dolle pret, je moet het niet verder zoeken
Zeker expres slecht gemaakt in eerste instantie, zodat je nog een keer dolle pret mag beleven tijdens de her pi.gif
TD schreef:Dan kan je beter geen herexamens hebben maar anderen met hun vraagjes helpen.

Dat is mijn strategie, je hebt niet de vervelende examens maar wel de dolle pret :D
Moeten julie niet eens nodig de koortsthermometer uit de kast halen? En dan met twee aspirientjes onder de wol?
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 481

Re: Julimaand

(Ik ga vandaag en morgen nog wat vragen omtrent Elektromagnetisme stellen denk ik pi.gif Woensdag hertentamen...)
Ah, elektro kreeg je in de derde blok toch? ( heb toevallig hier een studiegids van fysica aan UU liggen :D )

Maar je mocht optica wel volgen gewoon, want je hebt elektro nodig om optica te volgen zie ik..
Procrastination is like masturbation; it's all fun and games till you realize you just **** urself..

Correct me if I'm wrong.

Gebruikersavatar
Berichten: 7.556

Re: Julimaand

Yep, derde blok. Inderdaad kun je een vak gewoon volgen, ok al staat er dat een bepaald vak benodigd is als voorkennis terwijl je dat vak niet hebt gehaald.

Het is gewoon voor jezelf: als je dat vak niet hebt gehad, of onvoldoende onder de knie hebt, zul je problemen krijgen met het volgende vak omdat het daar als basiskennis beschouwd wordt. Maar ik weet vrij zeker dat het hertentamen voldoende is pi.gif

Jij gaat nu naar de zesde toch?
Never express yourself more clearly than you think.

- Niels Bohr -

Reageer