Verdwenen "nieuwe berichten" bij afwezigheid

Reageer
Berichten: 8.614

Verdwenen "nieuwe berichten" bij afwezigheid

Ik heb de zoekfunctie enkele keren gebruikt, maar vind nergens een soortgelijk topic, dus vraag ik het hier.


De meeste tijd die ik op dit forum doorbreng werk ik op de volgende manier:
  1. Inloggen;
  2. Op "Nieuwe berichten" klikken;
  3. De nieuwe berichten lezen en er eventueel op reageren.
Wanneer ik echter een bericht aan het schrijven ben en ik moet even weg (naar toilet, gaan eten,...) doet er zich een probleem voor. Wanneer ik terugkeer, mijn bericht afmaak en het post, zijn alle nieuwe berichten onder die post verdwenen. Omdat ik de nieuwe berichten die ik nog niet heb gelezen niet meer via "Nieuwe berichten" kan zien, moet ik alle fora en subfora afschuimen, op zoek naar deze berichten.


Hebben andere forumleden dit probleem ook?

Na hoeveel tijd doet dit probleem zich voor?

Is dit probleem te verhelpen?
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Verdwenen "nieuwe berichten" bij afwezigheid

De berichten zijn nieuwe berichten sinds (afsluiting van) je laatste bezoek. In de opties van het forum heb ik de instelling gevonden die hier vermoedelijk verantwoordelijk voor is. De time-out van een sessie staat op 3600 seconden, oftewel 1 uur.


Dit zullen alle gebruikers van het forum zo ervaren. Behalve het verhogen van deze limiet is hier geen oplossing voor. Daar ben ik echter geen voorstander van, want het vergroot veiligheidsrisico's aanzienlijk.
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Berichten: 8.614

Re: Verdwenen "nieuwe berichten" bij afwezigheid

Bedankt voor de uitleg. Nu weet ik dat ik binnen 1 uur terug moet zijn.
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Reageer