Hondenoren

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 97

Hondenoren

Hoi

We hebben zopas een hondje gekocht, een kruising tussen een chiuaua en vlinderhond.

Hij heeft nu mooi rechtopstaande oren maar soms hebben ze de neiging tot hangen.

Kan ik dit beinvloeden door hem een bepaalde voeding te geven zodat zijn oren wat steviger rechtopstaan?

PS is het Hondenoren of hondeoren pi.gif

Dank U
De gebruiker voorheen bekend als kolonelvonklink.

Berichten: 614

Re: Hondenoren

Dat bij een hond de oren niet altijd rechtop staan heeft een natuurlijke functie.

Waarom zou u dat willen veranderen?

hondeoren, de oren van een hond.
Stuur mij maar naar de hel, Petrus. Lekker warm.

Berichten: 97

Re: Hondenoren

Rechtopstaand vinden we mooier en is gezonder(oorontstekingen)

Ik dacht dat misschien bepaalde voedingsstoffen het oorkraakbeen steviger zouden maken?
De gebruiker voorheen bekend als kolonelvonklink.

Berichten: 99

Re: Hondenoren

Inderdaad, mijn Mechelaar had eerst ook hangende oren, ik geloof dat jonge honden dat vaker hebben, en mijn vriendin zei ooit idd dat bepaalde voeding kon voorkomen dat de oren zouden blijven hangen. Ze hangen in ieder geval niet meer. Weet ff niet meer wat t was, dacht eigenlijk dat t calcium was, maar zal het haar navragen, ze heeft allerlei cursussen gevolgd. Ik laat t later vandaag weten.

Berichten: 99

Re: Hondenoren

ps. ik dacht eigenlijk dat t hondenoren was. Vage (inmiddels niet meer zo) nieuwe spellingsregel.

Berichten: 614

Re: Hondenoren

Als een hond zijn oren niet meer kan laten hangen, kan hij ze niet meer beschermen tegen te harde geluiden.

U heeft toch ook niet altijd zin om naar uw vrouw te luisteren?
Stuur mij maar naar de hel, Petrus. Lekker warm.

Berichten: 99

Re: Hondenoren

Haha, mijn hond kan ze nog wel laten hangen hoor. Het zijn gewone hondenoren. Als honden jong zijn en in volwassen "vorm" normaal gesproken staande oren hebben, hebben ze toch vaak nog even hangende oren. Normaal gesproken zorgt normale goede voeding ervoor dat alles zich goed gaat ontwikkelen. Het is dus niet een of ander agressief middeltje om bepaalde ontwikkelingen anders te laten verlopen, maar gewoon een normale groei.

Re: Hondenoren

Is het nog een pup trouwens?

Zorg ervoor dat je goed puppyvoer geeft (voor ontwikkeling van groei...botten e.d.)dan, een goed merk(royal canin bijvoorbeeld) is beter dan supermarkt voer.

Oren gaan als de hond ouder is vanzelf omhoog, ze zijn vaak nog wat groot en zwaar in verhouding met t lichaam.

Wij gaven onze mechelaar als extra kracht voer ook brinta.

Geef dit echter niet te vaak i.v.m diarree. pi.gif

Groetjes, Steffanie

Reageer