Wartaal

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 710

Wartaal

Toen ik 'gisteren' omstreeks 3 uur naar boven zou gaan, kwam mijn broer plots naar beneden. Hij sprak een soort wartaaltje, wat normaal niet het geval is. Hij zei iets met 'water'. Ik dacht:"hij wil water drinken", maar blijkbaar was dat niet zo; hij zette de waterkoker aan. Ik zei: "waarom zet gij nu nog diene waterkoker aan?" Hij sprak alweer iets in wartaal, dus ik zei: "wa?", want ik verstond er niet veel van en toen zei hij: "omdat er ne woordenboek op mijne gsm sta." pi.gif

Dan zei ik: "Aja! Zette gij daarom ne waterkoker aan?" 8-) ...Hij zei niets en ik ging slapen... 5 minuten daarna kwam hij ook naar boven. Op wat hij zei na, deed hij eigenlijk normaal. Hij leek niet verward. Het leek alsof hij meende wat hij zei...

Wat is de oorzaak voor dit soort wartaal?

PS: mijn broer zegt soms ook rare dingen IN zijn slaap zoals: "ik wil ne wortel" of "ik lust geen melk"...
De mens is een dier dat met zijn voorpoten Bach speelt.

Gebruikersavatar
Berichten: 773

Re: Wartaal

Klinkt verdacht veel als slaapwandelen..
To boldly go where I`ve never been before



Be nice to nerds, chances are you`ll end up working for one

Gebruikersavatar
Berichten: 710

Re: Wartaal

Slaapwandelen

Ah.. ik wist niet dat je met je ogen open kon slaapwandelen...

Er kloppen wel een paar dingen niet (tegenover wat die site verkondigdt):

- hij had geen uitdrukkingsloos gezicht had

- hij staarde niet ("Het kind staat op, heeft zijn ogen wijdopen, maar lijkt niet te zien.")

- hij leek meer wakker dan dat hij leek te slapen. ("men moet een kind dat slaapwandelt, niet wekken. Dat heeft geen zin. Het is beter het kind rustig terug naar zijn bed te brengen.")

- mijn broer is 19 jaar ("slaapwandelen komt vaker voor bij jongens, ontstaat op de leeftijd van 4 jaar en verdwijnt over het algemeen bij de puberteit.")

Ahja... het zal toch slaapwandelen zijn (waarom stellen ze dat dan altijd voor als iemand die met zijn handen voor zich loopt pi.gif 8-) )
De mens is een dier dat met zijn voorpoten Bach speelt.

Reageer