Pdf editor?

Moderators: jkien, Xilvo

Berichten: 3.165

Pdf editor?

Ik moet regelmatig studeren uit PDF-files. Nu zit ik met het probleem dat dit programma zo verdomd onhandig werkt.
  • plaatjes die een stuk tekst bedekken
  • tekens die niet kunnen worden afgebeeld zoals Griekse letters
  • spelfouten die ik niet kan verbeteren
  • geen mogelijkheid om te markeren
Mijn vraag is dan ook, zijn er patches, al dan niet officieel, die mij in staat stellen om de PDF-files te kunnen bewerken wanneer ik enkel de lezer heb en niet de software zodat ik deze problemen niet meer heb? Zijn er patches die mij in staat stellen om woorden te markeren?

Ook vind ik die dynamische 'communicatie' rechtsbovenaan de PDF-files (waar ze reclame maken voor hun eigen producten) erg irritant doordat het regelmatig verandert tijdens het lezen. Is het mogelijk om dat uit te schakelen?
Deze berggorilla wordt ernstig met uitsterven bedreigd doordat hun natuurlijk habitat wordt aangetast agv illegale bomenkap :(

We kunnen, nog, voorkomen dat deze prachtige dieren uitsterven. Familie laat je toch niet in de steek.

Gebruikersavatar
Lorentziaan
Berichten: 5.079

Re: Pdf editor?

Welk programma gebruik je?

Ik gebruik verschillende programmas (Apple's Preview, Adobe Reader, Ghostview,... ) maar ik heb dat wat jij beschrijft nog nooit meegemaakt.
Any sufficiently analyzed magic is indistinguishable from science.

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.



There is no theory of protecting content other than keeping secrets – Steve Jobs

Berichten: 3.165

Re: Pdf editor?

Ik gebruik gewoon Adobe acrobat reader (waarmee ik geen teksten kan wijzigen of plaatjes kan verschuiven, vergroten/verkleinen enz.), ik wist niet dat er meerdere leesprogramma's bestaan. Ik dacht dat PDF van Adobe is. Ik zal dan eens een ander leesprogramma proberen.

Ik wil in ieder geval altijd mijn bestanden kunnen wijzigen, tekst en plaatjes, en de mogelijkheid hebben om woorden te markeren. Als student lees ik vaak PDF-files die door profs, of soms studenten, zijn gemaakt.

Het programma moet gratis te downloaden zijn. Welke vindt jij het best?
Deze berggorilla wordt ernstig met uitsterven bedreigd doordat hun natuurlijk habitat wordt aangetast agv illegale bomenkap :(

We kunnen, nog, voorkomen dat deze prachtige dieren uitsterven. Familie laat je toch niet in de steek.

Gebruikersavatar
Lorentziaan
Berichten: 5.079

Re: Pdf editor?

Pdf is niet echt geschikt voor dit doel. Het is ontworpen om gelezen te worden, niet bewerkt. Vergelijk het met de broncode van software en de uitvoerbare code; PDF is dan de uitvoerbare code. Daar kun je dus eigenlijk erg weinig mee. PDF is bedoeld om een exacte weergave te zijn van wat de auteur voor ogen had, niets meer en niets minder.

Nu kan bijvoorbeeld Preview annotaties toevoegen en dan op nieuwe bewaren maar daarbij gaat vaak meta-data verloren (inhoudsopgave en zo). Ik ben daar dus redelijk voorzichtig mee. Je kunt deze annotaties nadat je het bewaard hebt niet meer bewerken.

Het enige programma die bestaande PDF documenten (min-of-meer) kan bewerken komt inderdaad van Adobe en is vrij prijzig.
Any sufficiently analyzed magic is indistinguishable from science.

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.



There is no theory of protecting content other than keeping secrets – Steve Jobs

Berichten: 7.068

Re: Pdf editor?

Google eens op "pdf editor".

Gebruikersavatar
Lorentziaan
Berichten: 5.079

Re: Pdf editor?

Google eens op "pdf editor".
Goed voorstel!
Any sufficiently analyzed magic is indistinguishable from science.

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.



There is no theory of protecting content other than keeping secrets – Steve Jobs

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 4.094

Re: Pdf editor?

Acrobat Reader kan weldegelijk Griekse letters tonen (misschien moeten ze geïnstalleerd zijn op je computer? Lijkt me eigenlijk vrij standaard). Ook kun je met Acrobat Reader tekst markeren. Verder kun je inderdaad niet editen. Met de pdf van een ander moet je het maar doen, het is zijn verantwoordelijkheid dat deze pdf goed is. Ik heb trouwens niets dan goede ervaringen met pdf's (nooit plaatjes over tekst of zoiets).

Berichten: 193

Re: Pdf editor?

Free trial van solidconverterpdf ? http://www.solidpdf.com/?gclid=CJPDgv-G1Y0CFQ7klAodFjF2YA

Mvg,

Paul Siemons

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Pdf editor?


Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Pdf editor?

Met Adobe Creator (hebben we op het werk) kun je ook PDF bestanden converteren naar Word, JPG, RTF, noem maar op. Ik heb echter niet het flauweste idee hoeveel dat kost.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Pdf editor?

Even googlen,

https://store2.adobe.com/cfusion/store/inde...mp;store=OLS-EU

Alles is duurder dan 500 euri

Gebruikersavatar
Lorentziaan
Berichten: 5.079

Re: Pdf editor?

Dan kun je beter een paar mensen in india inhuren die het overtypen in
\(\LaTeX\)
:D
Any sufficiently analyzed magic is indistinguishable from science.

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.



There is no theory of protecting content other than keeping secrets – Steve Jobs

Berichten: 555

Re: Pdf editor?

Acrobat Reader kan weldegelijk Griekse letters tonen (misschien moeten ze geïnstalleerd zijn op je computer? Lijkt me eigenlijk vrij standaard).


Dit kan niet, het speciale aan pdf is dat de lettertypes etc meegecomprimeerd( bij gebrek aan een betere omschrijving) worden. Hierdoor kan ELKE computer die een correct-werkende PDF-reader heeft de bestanden afdrukken zoals bedoeld.

Berichten: 2.589

Re: Pdf editor?

mss is dit iets: http://www.irextechnologies.com/products/iliad verder geen ervaring mee maar lijkt me wel iets.

Verder, ik meende dat er zogenaamde e-reader pakketen (gratis) bestaan die je kan installeren op een pda oftwel een ebook en waar mee je dan wel aantekeningen zou kunnen op maken via een pen en touch screen of zo.

Zijn de pakketten ook niet te gebruiken op een gewone pc?

Tot slot het is bewezen dat het leren vanaf scherm minder efficiënt is dan op klassiek papier. Groeten.

Berichten: 3.165

Re: Pdf editor?

Thx. voor de info.
Tot slot het is bewezen dat het leren vanaf scherm minder efficiënt is dan op klassiek papier. Groeten.
Daar heb ik mijn twijfels over, ik open er een nieuw topic voor.
Deze berggorilla wordt ernstig met uitsterven bedreigd doordat hun natuurlijk habitat wordt aangetast agv illegale bomenkap :(

We kunnen, nog, voorkomen dat deze prachtige dieren uitsterven. Familie laat je toch niet in de steek.

Reageer