Man & vrouw of kind & vrouw?

Moderator: Rhiannon

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 79

Man & vrouw of kind & vrouw?

Hallo,

Wat zijn jullie in dit kunstbeeld?

Mogelijke antwoorden:

1) Man & Vrouw

2) Kind & Vrouw

Geef ook een toelichting waarom je voor het antwoord hebt gekozen.

Ik had hier namelijk een discussie over en zou graag willen weten wat jullie vinden?

Groet,

Ron

Afbeelding

Gebruikersavatar
Berichten: 2.003

Re: Man & vrouw of kind & vrouw?

Man en vrouw. Ik heb gekeken naar de afmetingen. Bij een kind verwacht ik bijv. toch een kleiner hoofd

Ik moet er wel bij zeggen dat ik geen oog heb voor kunst. Denk ik.
I was born not knowing and have only a little time to change that here and there.

Berichten: 8.614

Re: Man & vrouw of kind & vrouw?

Kind en vrouw.

Motivatie: Ik meen te zien dat het rechtse gedeelte (de vrouw, aangezien aan de voet van het beeld plooien als van een jurk te zien zijn) een kind op haar schouder heeft en ondersteunt met haar arm. Probleempje: Het linkse deel (dat dan het kind moet zijn) heeft borsten, terwijl de vrouw die niet heeft.

Man en vrouw.

Motivatie: Het lijkt alsof uit één lichaam twee "mensen" ontspruiten. Links de vrouw (te herkennen aan de borsten) en rechts de man. Het lijkt of ze elkaar omhelzen.

Kortom: Het is allebei mogelijk, maar hangt af van de perceptie. Ik kan mijn ogen zowel optie 1 als optie 2 laten waarnemen.
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Gebruikersavatar
Berichten: 79

Re: Man & vrouw of kind & vrouw?

Klintersaas schreef:Kind en vrouw.

Motivatie: Ik meen te zien dat het rechtse gedeelte (de vrouw, aangezien aan de voet van het beeld plooien als van een jurk te zien zijn) een kind op haar schouder heeft en ondersteunt met haar arm. Probleempje: Het linkse deel (dat dan het kind moet zijn) heeft borsten, terwijl de vrouw die niet heeft.
Kan het ook zo zijn dat juist de rechtse het kind is? Dat was namelijk mijn gedachte.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.242

Re: Man & vrouw of kind & vrouw?

Misschien wil de maker zeggen dat de man net een klein kind is? :D

Berichten: 8.614

Re: Man & vrouw of kind & vrouw?

Kan het ook zo zijn dat juist de rechtse het kind is? Dat was namelijk mijn gedachte.
Als jij het zo ervaart kan dat zeker. Kunst heeft niet een enkele correcte interpretatiewijze. Elke persoon interpreteert het kunstwerk anders en al deze interpretaties zijn even correct.
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Reageer