Backup op cd direct lezen?

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 4.502

Backup op cd direct lezen?

Als ik een backup gemaakt heb van een aantal bestanden op mijn harde schijf en ze worden vermeld als opgenomen op de CD (geback-upped via E)en ik wil ze lezen op de CD (in station E bij mij),dan heb ik het idee dat er terug wordt gekoppeld naar de harde schijf en dat je dan je bestanden krijgt te lezen op station C!

Ik poogde een gewijzigd bestand te backuppen,werd vermeld,maar was een apart verhaal en ook niet te lezen.

Gebruikte NERO!

Wie weet het probleem :D

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Backup op cd direct lezen?

Je hebt de snelkoppelingen gekopieert en niet de werkelijke bestanden?
Ik poogde een gewijzigd bestand te backuppen,werd vermeld,maar was een apart verhaal en ook niet te lezen.
Kan je dat even in het nederlands herhalen? :D

Berichten: 388

Re: Backup op cd direct lezen?

Hoe groot zijn de bestanden op de CD? Als deze extreem klein zijn (in de orde van 1kB) dan zijn het inderdaad snelkoppelingen. Maar het kan ook zijn dat Nero beslist de bestanden van C te lezen ipv van de CD omdat dit sneller gaat en aangezien ze toch op C staan.

Berichten: 4.502

Re: Backup op cd direct lezen?

High Voltage:

Ik vermoed ook de 2e mogelijkheid die jij veronderstelt;maar ik neem aan dat het blijft bij een veronderstelling? :D

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Backup op cd direct lezen?

Verwijder de bestanden van je C: (of verplaats ze gewoon), test, en ga daarna naar je prullenbak en zet die bestanden terug.

Berichten: 4.502

Re: Backup op cd direct lezen?

Goed idee,ik ga het proberen!

Berichten: 4.502

Re: Backup op cd direct lezen?

Volgend resultaat;probleem zit wrs.in backuppen incl.comprimeren:

Een CD-gecompr. vraagt bij het aantoetsen bij een bestand:

a. Als blijkbaar dit op C aanw.is:"wil je dit vervangen?"

b.Als blijkbaar wel aanwezig is:"wil je dit copieren,resp.restoren?"

Dit geprobeerd met een tijdelijke vuilnisbak;het werkte.

Een niet gecompr.backup liet direct lezen toe op E!

Dus je idee lijkt me juist ,ik stel dit voorzichtig omdat er bij een oudere backup ipv. een copieervraag een restorevraag kwam,maar het probleem is voor mij wel opgelost.

Bedankt voor het meedenken!

Reageer