wasmachine op zolder plaatsen

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer

wasmachine op zolder plaatsen

heeft er iemand een goede oplossing voor het plaatsen van een wasmachine en wasdroger op zolder? Probleem: houten vloer. Alles geprobeerd, dikke houten plaat, betonnen vloertje gestort e.d. Het hele huis blijft op zn grondvesten trillen.

Gebruikersavatar
Berichten: 505

Re: wasmachine op zolder plaatsen

Volgens mij zit je dus helemaal fout. Want beton en hout geleiden de trillingen door naar het huis. Je moet iets hebben dat ze "absorbeert" zoals een matras. Hoop je geholpen te hebben.

Bean :shock:
I never wanted to change the world, but the world changed me...

Gebruikersavatar
Berichten: 1.460

Re: wasmachine op zolder plaatsen

Bean heeft in die zin gelijk dat je iets moet hebben dat absorbeert (een matras doet dat idd wel goed), alleen vergeet hij dat je ook iets moet hebben dat stabiliteit verschaft en daarbij schiet een matras lijkt me toch wel tekort...
<i>Iets heel precies uitleggen roept meestal extra vragen op</i>

Re: wasmachine op zolder plaatsen

---------

De oplossing is simpel; Een rubberen mat (dikte >1cm). Of rubberen 'voetjes'. Te koop bij doe-het-zelf zaak.

Het trillen van het huis is ook een stuk minder als je de wasmachine stabiel en precies waterpas in alle richtingen zet. En hem niet te vol stopt.

---------

Gebruikersavatar
Berichten: 505

Re: wasmachine op zolder plaatsen

:shock:

Inderdaad math, het was ook maar een voorbeeld. Want anders zou de wasmachine er vanaf trillen en dan hoor je een keer een boem en heb je een gat in het plavond. ;)

Bean ;)
I never wanted to change the world, but the world changed me...

Gebruikersavatar
Berichten: 334

Re: wasmachine op zolder plaatsen

Je kan ze miss met touwen ophangen? :shock:

Berichten: 146

Re: wasmachine op zolder plaatsen

Je zou de wasmachine ook aan de muur kunnen hangen als je een stevige (beton)muur hebt middels zware plankdragers. Een goede machine goed met alle voetjes op de vloer trilt nauwelijks. Doch afhankelijk van de (houten)vloer is het experimenteren.

Reageer