Verloren partitie harddrive

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 997

Verloren partitie harddrive

Met het programma Norton Partition Magic wilde ik op mijn extra harde schijf (waar dus het besturingssysteem niet is op geinstalleerd) de twee partities die daar op stonden samenvoegen (een primair en logische denk ik). Als je dat wil doen zou NPM alles van de tweede partitie in een folder op de eerste partitie zetten. Nu staat die folder daar, maar als ik die wil openen zegt Windows "Folder niet toegankelijk". Iemand enig idee of ik hier wat aan kan doen? Het zou nogal onvoorstelbaar rot zijn als ik al die gegevens kwijt ben.

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Verloren partitie harddrive

Je pc al herstart ondertussen? (hoe dom het ook mag klinken, bij veel mensen is dat het probleem)

Gebruikersavatar
Berichten: 997

Re: Verloren partitie harddrive

jaja en controleren op fouten lukt ook niet en een programma om gewiste data terug te zoeken lukt ook niet en de hoeveelheid in gebruik genomen schijfruimte klopt wel ongeveer.

Gebruikersavatar
Berichten: 997

Re: Verloren partitie harddrive

Nu dacht ik het programma TestDisk http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk_Download uit te proberen, maar ik krijg dit zip-bestand niet uitgepakt (geprobeerd met winzip 9.0 en winrar). Weet er iemand wat hier het probleem is?

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Verloren partitie harddrive

Hier kan ik het gewoon uitpakken met winrar, ik vermoed dat hij corrupt is geraakt bij het downloaden (heb ik vroeger ook al eens gehad), probeer het dus even opnieuw te downloaden. Als dat niet lukt even de laatste nieuwe versie van winrar installeren :D

Gebruikersavatar
Berichten: 1.623

Re: Verloren partitie harddrive

Met het programma Norton Partition Magic wilde ik op mijn extra harde schijf (waar dus het besturingssysteem niet is op geinstalleerd) de twee partities die daar op stonden samenvoegen (een primair en logische denk ik). Als je dat wil doen zou NPM alles van de tweede partitie in een folder op de eerste partitie zetten. Nu staat die folder daar, maar als ik die wil openen zegt Windows "Folder niet toegankelijk". Iemand enig idee of ik hier wat aan kan doen? Het zou nogal onvoorstelbaar rot zijn als ik al die gegevens kwijt ben.
Ik ben een keer een aantal partities kwijtgeraakt toen ik ze wilde samenvoegen (eveneens met Partition Magic, toen nog van Powerquest)... Maar met het programma "Recover My Files" van GetData kon ik vrijwel alles weer terughalen...
Beter kaal als geen haar want een kip snurkt

Gebruikersavatar
Berichten: 112

Re: Verloren partitie harddrive

corrupte sectoren , let op dat windows je harde schijf niet in 1x volledig formateert bij een controle want dat heb ik nog ooit eens meegemaakt amai kga da nooit vergeten

Reageer