Nieuw project starten.

Moderator: Jan van de Velde

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Nieuw project starten.

Gisteren probeerde ik voor een nieuw project te starten waaraan het Wetenschapsforum team nog niet meedoet.

Ik zou graag meedoen aan LHC@Home

Project URL:

http://lhcathome.cern.ch/lhcathome/

Wanneer ik het project toevoeg aan mijn BOINC manager dan zie ik onder het tabblad projecten onder status staan 'Communicatie uitgesteld 00:00:42'

Dat laatste is een teller, wanneer deze op nul komt gaat hij opnieuw proberen communiceren maar dat lukt nooit precies (al 2 dagen bezig).

Komt dit omdat er al teveel projecten in de lijst staan ? (momenteel werken en 3 en LHC@Home zou het 4e zijn).

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Nieuw project starten.

Nee, het aantal projecten per groep zit geen limiet aan, er zijn trouwens al 7 projecten, het zou dus de achtste worden.

Als je een project wil beginnen waar wetenschapsforum nog niet aan bezig is doe je het gewoon op dezelfde manier maar in plaats van op wetenschapsforum te zoeken en je daar bij te voegen creeer je gewoon een nieuwe en noem je de groep wetenschapsforum. Dat maakt niet veel uit.

De reden dat er geen communicatie is met LHC@home ligt volgens mij aan LHC@home, ik zal daar eens kijken waar het aan kan liggen.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Re: Nieuw project starten.

Als je een project wil beginnen waar wetenschapsforum nog niet aan bezig is doe je het gewoon op dezelfde manier maar in plaats van op wetenschapsforum te zoeken en je daar bij te voegen creeer je gewoon een nieuwe en noem je de groep wetenschapsforum. Dat maakt niet veel uit.
Dat heb ik gedaan, in de BOINC manager staat bij team 'wetenschapsforum' dus ik denk dat het gelukt is. Enkel de communicatie loopt fout.

Dit heb ik gevonden op LHC@HOME
News

07.08.2007 16:00 BST

As you may know the LHC@home server is housed in Queen Mary, University of London's Physics department. At the moment the department's building is undergoing some renovation which requires that electrical power to the whole building be switched off over the weekend of 18/19 August. This means that the LHC@HOME server will be powered down at about 17:00 BST on Friday 17 August and switched back on at about 09:00 BST on Monday 20 August. Unfortunatly this may be the first of several power outages over the summer. We will keep you informed as soon as we know ourselves! We have discussed this with the scientists and it should not affect the work they are doing and any units you finish crunching will be picked up Monday morning when the server is brought online again.

Thanks, in advance, for your patience,

Neasan & Alex.
Het gaat binnenkort wel even uitliggen maar nu zou het precies toch moeten werken.

EDIT: ik denk dat ik nog iets meer gevonden heb:

Server status page.

Hier staat dat de up en download server niet in werking is, waarschijnlijk heeft het daar dan iets mee te maken.

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Nieuw project starten.

Al gevonden:
Please note: this project rarely has work

This is a project that only requires occasional resources. When major new sets of runs have been planned we have been told in the past, and I expect we will be told again. Minor sets of runs are submitted as and when a question arises unexpectedly. If you stay on this project, expect to go for months at a time with no work. This is considered normal on this project, so do not expect explanations to be posted of why this happens.

This project is not suitable as a stand-alone BOINC project, by which I mean as a project that is the only BOINC project you are running at all, or the only project running on a particular machine.

This project is very suitable as a project to run in combination with another project. If you want to run as much LHC as possible, give LHC around 90% of the resources, and whenever work is available then LHC will be the dominant project in your machine. When LHC work is not available then the other project will run.

Be assured that when work is available, the results are needed. If you remain connected to this project you *are* doing something of value: you are donating a standby computer platform to the beam physics people so that they can come back and re-check their results at any time without having to set up a whole new project to do so.
Ze hebben je dus niet altijd nodig, maar alleen als ze echt iets snel berekend willen hebben.

Het mooie van Boinc is dat als berekeningen even niet nodig zijn omdat de resultaten bekeken moeten worden, je niet het hele project op de schop hoeft te doen. Je last gewoon een pauze in. Hetzelfde geldt bijvoorbeeld voor ABC@home, deze is bedoelt maar een jaar of twee te duren, meer hoeft niet. Gelukkig ben je dan na 2 jaar niet al je punten kwijt, maar word je computer gewoon voor andere middelen gebruikt. Zo hebben ook kleine projecten de kans snel resultaten te krijgen.

Proteins@home heeft ook een vakantie van een paar maanden ingelast, maar dat zijn fransen dus dat verklaard al waarom het hier over een 'paar maanden vakantie' gaat. :D

Je kunt LHC dus goed combineren met Einstein, als er eindelijk eens een LHC opdracht binnenkomt kun je bijvoorbeeld Einstein pauzeren tot de opdrachten van LHC afgerond zijn. Je zou in principe de tijd tussen het communiceren naar de server van LHC verlengen naar eens in de dag, maar zoveel inspanningen van de pc vergen die communicatie opdrachten ook niet.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Re: Nieuw project starten.

Bedankt DPW,

Momenteel ben ik niet enkel met Einstein bezig, die WU's van Einstein zijn ongeveer 33 uur per stuk en dat is dus redelijk lang. Nu combineer ik Einstein met Rosetta (ongeveer 4 uur per WU) en Spinhenge (ongeveer 1 uur per WU).

Een processor draait Einstein en de andere Rosetta of Spinhenge.

Ik ben ondertussen wel al leuk opgeschoven in de ranking :D .

Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Re: Nieuw project starten.

Ik heb nog een vraag DPW,

deze keer gaat het over een nieuw project dat ik ben gestart: SETI@HOME.

Wanneer ik mijn eerst WU binnehaalde gaf mijn pc aan dat het ongeveer 4 uur zou duren voor de WU op te lossen.

Nu is mijn pc iets meer dan 3 uur aan die WU bezig en staat er nog 7 uur tot voltooiing (de teller blijft stijgen).

Na 3 uur heeft hij 0,004 procent afgewerkt van de WU en de deadline is 24/08/2007.

Dat is wel nog 9 dagen maar toch lijkt het mij niet normaal dat hij maar 0,004% na 3 uur heeft.

Kan ik best die WU stoppen ?

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Nieuw project starten.

Nee, je behoort de WU te 'suspend'en. Meld even of dat is gelukt.

Het is een work-unit die in een loop kan geraken en dan steeds door blijft rekenen, als je hem 'suspend' krijg je een nieuwe die het hopelijk wel doet. Als je hem cancelt dan zal de SETI server hem gewoon aan iemand anders geven en heeft hij er ook last van.

Goed opgelet.

http://setiathome.berkeley.edu/forum_thread.php?id=41541

Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Re: Nieuw project starten.

DePurpereWolf schreef:Nee, je behoort de WU te 'suspend'en. Meld even of dat is gelukt.

Het is een work-unit die in een loop kan geraken en dan steeds door blijft rekenen, als je hem 'suspend' krijg je een nieuwe die het hopelijk wel doet. Als je hem cancelt dan zal de SETI server hem gewoon aan iemand anders geven en heeft hij er ook last van.

Goed opgelet.

http://setiathome.berkeley.edu/forum_thread.php?id=41541
Gisteren had ik een probleem met mijn pc en moest hem afsluiten op een niet zo correcte manier, daardoor is BOINC precies een paar WU's kwijt. Ik dacht dat er altijd een backup gemaakt werd maar blijkbaar is er toch iets foutgegaan.

De SETI WU is dus ook weg, toch bedankt voor de tip misschien heb ik hem ooit nog wel eens nodig. :D

Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Re: Nieuw project starten.

DePurpereWolf schreef:Al gevonden:

Ze hebben je dus niet altijd nodig, maar alleen als ze echt iets snel berekend willen hebben.

Het mooie van Boinc is dat als berekeningen even niet nodig zijn omdat de resultaten bekeken moeten worden, je niet het hele project op de schop hoeft te doen. Je last gewoon een pauze in. Hetzelfde geldt bijvoorbeeld voor ABC@home, deze is bedoelt maar een jaar of twee te duren, meer hoeft niet. Gelukkig ben je dan na 2 jaar niet al je punten kwijt, maar word je computer gewoon voor andere middelen gebruikt. Zo hebben ook kleine projecten de kans snel resultaten te krijgen.

Proteins@home heeft ook een vakantie van een paar maanden ingelast, maar dat zijn fransen dus dat verklaard al waarom het hier over een 'paar maanden vakantie' gaat. :D

Je kunt LHC dus goed combineren met Einstein, als er eindelijk eens een LHC opdracht binnenkomt kun je bijvoorbeeld Einstein pauzeren tot de opdrachten van LHC afgerond zijn. Je zou in principe de tijd tussen het communiceren naar de server van LHC verlengen naar eens in de dag, maar zoveel inspanningen van de pc vergen die communicatie opdrachten ook niet.
LHC is een lange tijd inactief geweest maar ze zijn terug. Ik ben vandaag begonnen met mijn eerste WU voor LHC en ik moet zeggen dat hun grafische weergave een van de mooiste is van alle projecten (leuk meegenomen).

Iedereen die wil kan dus voorlopig meedoen met LHC, we zullen wel zien wanneer hun rekenwerk terug op is :D .

Reageer