Zoekprogramma's

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 4.502

Zoekprogramma's

Gisteren las ik een bericht dat GOOGLE een hal van € 40.000.000,-- bouwt in NoordOost Groningen met kabelverbinding naar de USA.

De bedoeling is om ook in Nederland een grote data-base op te zetten met nog enkele andere over de gehele wereld verspreid.

Aangezien GOOGLE bij mij bekend is als een zoekprogramma,vraag ik mij af of dat slechts een neven-activiteit van hen is en of andere zoekprogramma's als Altavisa ea.op eenzelfde manier werken.

Ergens wekt dat opslaan van data een Big Brother-gevoel bij mij op,dat echter door de ICT-ontwikkelingen niet is tegen te houden.

Is of zijn er zoekprogramma's,die zich op een onschuldiger manier bezig houden maar toch het zoekvermogen van GOOGLE benaderen; is er een connectie tussen Microsoft met Windows en GOOGLE,daar ik in de werkbalk boven de websiteruimte een "balk"zie ingeruimd met GOOGLE zaken (subprogramma's?).

Werk zelf met XP !

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Zoekprogramma's

oktagon schreef:Gisteren las ik een bericht dat GOOGLE een hal van € 40.000.000,-- bouwt in NoordOost Groningen met kabelverbinding naar de USA.

De bedoeling is om ook in Nederland een grote data-base op te zetten met nog enkele andere over de gehele wereld verspreid.

Aangezien GOOGLE bij mij bekend is als een zoekprogramma,vraag ik mij af of dat slechts een neven-activiteit van hen is en of andere zoekprogramma's als Altavisa ea.op eenzelfde manier werken.
Google is al enkele jaren meer dan enkel een zoekmachine. Ze leveren ook heel wat andere diensten zoals GMail, Adsense (advertentieprogramma), Webbased office applications (à la microsoft office), Google Analytics (bijhouden van bezoekersinfo van een website), Google Earth, Desktop Side Bar + Extra widgets, ... En google zal hoogst waarschijnlijk in Amerika beginnen met een mobiel netwerk op de vrijgekomen 700MhZ band (speculaties tot nu toe, maar de kans is vrij groot). En ik vergeet waarschijnlijk nog wel zaken.
Ergens wekt dat opslaan van data een Big Brother-gevoel bij mij op,dat echter door de ICT-ontwikkelingen niet is tegen te houden.
Dat is mss wel zo voor mensen die vinden dat een camera op straat ook schending van privacy is. Ik ben vrij zeker dat google op een redelijk professionele manier omgaat met data.
Is of zijn er zoekprogramma's,die zich op een onschuldiger manier bezig houden maar toch het zoekvermogen van GOOGLE benaderen
Nee die zijn er vaak niet omdat een zoekmachine op zich niks opbrengt, men is altijd verplicht nevenactiviteiten te organiseren.
is er een connectie tussen Microsoft met Windows en GOOGLE,daar ik in de werkbalk boven de websiteruimte een "balk"zie ingeruimd met GOOGLE zaken (subprogramma's?).
Nee die connectie is er niet, laten we eerder zeggen dat Google en Microsoft echte rivalen zijn omdat ze veel zaken hebben die mekaar overlappen. In het begin kon je in IE7 bv enkel de search engine van MSN Live gebruiken vanuit de toolbar, later is dmv rechtszaken het zo gekomen dat google en andere search engines daar ook toegang moeten tot kunnen krijgen.

Berichten: 4.502

Re: Zoekprogramma's

Bedankt Cycloon,voor de info.

De Google-earth vind ik wel zeer mooi , maar kan verslavend werken ( ca.125 Mb per uur aan info buiten de vrije uren!)

Reageer