De geschiedkundige plaatsen in beerse en omstreken.

Moderator: Rhiannon

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 6

De geschiedkundige plaatsen in beerse en omstreken.

Hallo allemaal!

Graag had ik eens gehoord of jullie geschiedkundige plaatsen in beerse en omstreken weten.

Naar het schijnt loopt er ergens een heirbaan, in merksplas zijn restanten van een romeinse villa(?)...

Wie weet wat hier eventueel nog ven terug te vinden is of, weilanden waar mogelijk historische gebouwen op gestaan hebben, of wat historische plaatsen geweest zijn.

Dit in verband met detector zoeken. Ik ga mij een detector aanshaffen en hopelijk enkele hoogwaardige geschiedkundige voorwerpen opgraven!

Uiteraard zullen alle vondsten netjes aangemald worden!

Groeten

Owja, Beerse ligt in België, provincie antwerpen, tegen de turnhout (+- 35 km van de nederlandse grens)

Berichten: 193

Re: De geschiedkundige plaatsen in beerse en omstreken.

De plaatselijke heemkundige kring?

Mvg,

Paul Siemons

Berichten: 6

Re: De geschiedkundige plaatsen in beerse en omstreken.

Hallo!

Bij de plaatselijke heemkundige kring heb ik al eens gehoord maar deze opent de duren van zijn archief slechts 1 keer per jaar.

En het enige antwoord dat ik krijg is: kom naar het erchief kijken...

Groeten

Berichten: 8

Re: De geschiedkundige plaatsen in beerse en omstreken.

Ik kwam het volgende tegen...

Momenteel (15 november 2006) graaft ADAK op aan de Mezenstraat in Beerse. Eind 2004 werden hier bij de aanleg van de wegkoffer in een verkaveling de resten van een grafheuvel uit de Late Bronstijd-Vroege IJzertijd (1100-500 BCE) vastgesteld. Verdere opgravingen op de aanpalende percelen hebben nu uitgewezen dat er ook intensieve bewoning in de Vroege en Volle Middeleeuwen (8ste-13e eeuw) is geweest op deze locatie.

Bron: http://archeonet.nl/index.php?itemid=10063

Hopelijk heb je er iets aan?

Reageer