WSF leest!

Moderator: Rhiannon

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

WSF leest!

Beste bezoeker van het taalkundeforum,

Zoals je waarschijnlijk weet, was de boekenclub van het wetenschapsforum een beetje stilgevallen. Omdat wij het toch een leuk initiatief vonden, en wij geloven dat er nog steeds voldoende animo voor bestaat, willen we de draad van dit project weer oppikken, onder de naam "WSF leest" (en met mogelijk zelfs een subforumpje hier voor de enthousiastelingen).

Een woordje uitleg bij de poll:

Het is onze bedoeling om een plekje te reserveren voor zowel proza (romans, novellen, kortverhalen,... uit de categorie fictie) als voor poëzie. Zoals voorheen zullen we geen non-fictie bespreken, ten eerste omdat het de bedoeling is de taalkundige kwaliteiten van werken te bespreken, en ook omdat het hele forum al openstaat voor non-fictie.

:!: De poll is enkel bedoeld als visueel overzicht voor de mods :!:

Om problemen te voorkomen, vragen we dat je even meldt of je meedoet, en waar je interesses liggen. Plaats ook hier een bericht, enkel posts tellen mee in de eindrekening.

:!: Meld je hier nogmaals aan, ook als je dit al in de oude boekenclub-topics had gedaan :!:

We kunnen dit project pas van de grond krijgen, als we zeker zijn van voldoende animo. We vragen je daarom hier nogmaals een melding te plaatsen (dat is maar een kleine moeite). Als je hier een bericht achterlaat, plaatsen we je automatisch op de ledenlijst (voor proza, poëzie, of beide, naar gelang je interesse en de algemene interesse voor deze delen). Indien blijkt dat er voldoende interesse is, wordt deze topic gesloten op 1 oktober. Een nieuwe topic voor extra inschrijvingen zal dan geopend worden.

Meer over "WSF leest!"

Proza: Net als vroeger zal door de leden van de boekenclub een boek uitgekozen worden om te lezen. Ook zal er worden afgesproken hoeveel tijd er nodig zal zijn om het boek te lezen. Daarna kan de discussie van start gaan.

Poëzie: De leden van de poëzieclub zullen, in een daartoe bestemd topic, om de week (volgens een beurtrol) een gedicht ter bespreking kunnen plaatsen.

Meer nieuws, toelichtingen en richtlijnen volgen als de interesse groot genoeg blijkt. Als je een vraag hebt kun je die hier stellen.

Wij zijn alvast enthousiast om weer te gaan lezen. Uiteraard hopen we van jullie hetzelfde.

Berichten: 8

Re: WSF leest!

Ik meld me nog eens aan, meer specifiek voor proza.

Berichten: 191

Re: WSF leest!

Ik meld me ook aan, voor proza.

Gebruikersavatar
Berichten: 773

Re: WSF leest!

Ik wil me best aanmelden, voor proza, maar met de kanttekening dat ik soms geen tijd heb, wie weet soms niet op tijd af of niet met alles meedoe.

Ook graag boeken die in de bieb te verkrijgen zijn.. en in de bus kunnen worden gelezen (= niet 700+ paginas, dat past niet in mn tas) bij die dingen moet ik helaas passen.

Maar: Het lijkt me verder wel leuk!!

Moet je nog grote literatuur/taalkundige achtergrondkennis hebben? Want na de HAVO heb ik niets meer in die hoek gedaan, behalve erg veel lezen.
To boldly go where I`ve never been before



Be nice to nerds, chances are you`ll end up working for one

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: WSF leest!

WendyTje schreef:Ik wil me best aanmelden, voor proza, maar met de kanttekening dat ik soms geen tijd heb, wie weet soms niet op tijd af of niet met alles meedoe.

Ook graag boeken die in de bieb te verkrijgen zijn.. en in de bus kunnen worden gelezen (= niet 700+ paginas, dat past niet in mn tas) bij die dingen moet ik helaas passen.

Maar: Het lijkt me verder wel leuk!!

Moet je nog grote literatuur/taalkundige achtergrondkennis hebben? Want na de HAVO heb ik niets meer in die hoek gedaan, behalve erg veel lezen.
Geen probleem, als je een keer geen tijd/zin hebt om mee te lezen laat je het gewoon weten (waar laten we wel weten als we van start gaan). Verder is "WSF leest!" in de eerste plaats gewoon bedoeld voor mensen die graag lezen, je hoeft daarvoor geen professor taalkunde te zijn :D

Welkom trouwens, ook aan Symone en Eoos. De eerste vier leden zijn binnen (ja, ik ben ook lid; ik ben degene die "beide" heeft durven stemmen :D ).

Bij deze nogmaals de herinnering dat allen posts geteld worden, en niet de poll. Stemmen zonder je aan te melden heeft dus weinig zin.

Berichten: 379

Re: WSF leest!

Er worden dus ook romans gelezen

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: WSF leest!

Dat is de bedoeling ja, romans vallen onder proza (zoals ik aangaf in de beginpost).

Berichten: 8.614

Re: WSF leest!

Ik meld me bij deze aan (voor proza).
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Gebruikersavatar
Berichten: 146

Re: WSF leest!

Het lijkt mij ook wel leuk, ik wil mij wel inschrijven voor proza
Adde parvum parvo magnus acervus erit.

Re: WSF leest!

'k meld mij wel aan, maar zelfde kanttekening, ik heb niet constant tijd om te lezen.

Enkel proza

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: WSF leest!

Dat loopt vlotjes. Jeuj! :D

En zoals gezegd, je mag best een keer een boek overslaan.

Gebruikersavatar
Berichten: 6.905

Re: WSF leest!

welke stijl van proza gaat er gelezen worden?
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: WSF leest!

Zoals ik al aangaf beperken we ons tot fictie. Binnen proza kunnen we zeer wijd gaan: Vlaamse en Nederlandse auteurs, maar ook internationale literatuur (al dan niet in vertaling). Alle genres mogen aan bod komen wat mij betreft (van Herman Brusselmans en Peter Verhelst over E.A. Poe en Douglas Adams tot Umberto Eco en Salman Rushdie, om maar even te grabbelen). En werk van alle diktes natuurlijk. :D

Gebruikersavatar
Berichten: 6.905

Re: WSF leest!

ok dat bevalt mij wel :D

dan kan ik eens andere genres ontdekken
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Berichten: 379

Re: WSF leest!

Sijtig enkel fictie ik hou niet zo van fictie

Gesloten