Tav censuur btr mijn wilders-opinie

Reageer
Berichten: 1

Tav censuur btr mijn wilders-opinie

Artikel 7

1. Niemand heeft voorafgaand verlof nodig om door de drukpers gedachten of gevoelens te openbaren, behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet.



Zie

http://wetten.overheid.nl/cgi-bin/deeplink.../title=GRONDWET

Geacht moderatorteam,

Bij dezen wil ik er bezwaar tegen maken, dat u het door mij geschreven ingezonden stuk tav het voorstel tot een Koranverbod door de heer Wilders, compleet met mijn aan hem toegezonden mailbrief, zonder nader overleg met mij hebt verwijderd, onder het mom, dat ik een ''blog'' zou hebben gepost

Ik wil u er op attent maken, dat ik mij niet ophoud met ''blogs'', maar kwaliteitsartikelem schrijf, die regelmatig door gerennommeerde nieuwsmedia worden gepubliceerd

Mijn onderwerpen bestrijken zowel de nationale als internationale politiek en zijn gebaseerd op het thema 'mensenrechten'', met als uitgangspunt het Internationaal Recht

U mag het dunkt mij als een compliment aan uw forum beschouwen, dat ik bereid ben, een artikel cq ingezonden stuk aan uw adres te richten

Bovendien maakt u zich met uw censuur van mijn artikel schuldig aan schending van de vrijheid van meningsuiting

Des te opvallender vind ik het, aangezien u bijdragen, die de standpunten van de heer Wilders verdedigen, wel hebt geplaatst

Ik wil u dan ook ter overweging geven, mijn ingezonden stuk ditmaal wel te laten staan

In het andere geval ga ik ervan uit, dat het u kennelijk ontbreekt aan respect voor de vrijheid van meningsuiting

Mijn verspreidingsbereik zal er overigens niet door geschaad worden, gezien ik eveneens internationale bekendheid geniet

Van harte kan ik u een google search op mijn naam aanbevelen

Onder P/S neem ik nogmaals de moeite, mijn ingezonden stuk aan u te doen toekomen

Aan u, al dan niet respect op te brengen voor artikel 7, Nederlandse Grondwet

Vriendelijke groeten

Astrid Essed

Bij dezen mijn eerder gecensureerde stuk:

Mod ypsilon: Conform onze eerdere beslissing, hebben we het stuk verwijderd. Als deze herroepen zou worden, zal het teruggeplaatst worden.

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: Tav censuur btr mijn wilders-opinie

Ik heb uw bericht verplaatst naar het feedback-forum. Voor klachten of vragen m.b.t. ingrijpen van de moderators kan u hier terecht. Eerst en vooral wil ik u attent maken op onze regels, specifiek op volgende passage:
# Vrijheid van meningsuiting

Moderators worden er wel eens van beschuldigd te censureren, waarbij de schrijver van het bericht zich beroept op het feit dat Nederland een vrij land is, met vrijheid van meningsuiting. Daar willen we het volgende over kwijt:

* De vrijheid van één individu mag de vrijheid van anderen niet schaden of beperken.

* Een beroep op vrijheid van meningsuiting is, zoals in het echte leven, alleen terecht als de normale regels van fatsoen in acht worden genomen!

* Nederland is een vrij land... Met regels, om die vrijheid te bewaken!

* Inderdaad, je leeft in een vrij land. Echter, dit forum is geen vrij land maar een plek die we in goed vertrouwen hebben opengesteld voor iedereen. Dat betekent dat je je aan onze regels te houden hebt. Zie het als onze huiskamer. Iedereen is welkom, maar zodra je je niet gedraagt krijg je het vriendelijke verzoek je aan te passen aan de geldende normen en waarden. Doe je dat niet, dan vertrek je maar.
Verder staat ook aangegeven dat hier geplaatste berichten eigendom worden van Wetenschapsforum. We hebben u per privé-bericht op de hoogte gesteld van de verwijdering, en de reden hiertoe.

Er loopt reeds een discussie over het betreffende onderwerp (link) waarin zowel argumenten voor als tegen aan bod komen. Het staat u vrij aan deze discussie deel te nemen. Een nieuwe topic met een monoloog gaat echter in tegen de doelstellingen van Wetenschapsforum, en heeft hier bijgevolg geen enkele toegevoegde waarde. Het feit dat u enige naambekendheid geniet, verandert daar niets aan.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.271

Re: Tav censuur btr mijn wilders-opinie

Astrid Essed schreef:Artikel 7

1. Niemand heeft voorafgaand verlof nodig om door de drukpers gedachten of gevoelens te openbaren, behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet.
Klopt.

Aan niemand wordt echter, waar ook in grondwet of wetboek, de verplichting opgelegd om gedachten of gevoelens van derden te publiceren dan wel daartoe onverkort gelegenheid te bieden, ongeacht de vraag of men het met de gedachten of gevoelens van derden eens is of niet.
Bovendien maakt u zich met uw censuur van mijn artikel schuldig aan schending van de vrijheid van meningsuiting
Dit blijkt dus een forse misvatting uwerzijds.
U mag het dunkt mij als een compliment aan uw forum beschouwen, dat ik bereid ben, een artikel cq ingezonden stuk aan uw adres te richten
Dit klinkt eerder als een compliment aan uzelf.
In het andere geval ga ik ervan uit, dat het u kennelijk ontbreekt aan respect voor de vrijheid van meningsuiting
Aan u, al dan niet respect op te brengen voor artikel 7, Nederlandse Grondwet
Van gebrek aan respect is, zie boven, geen sprake dunkt me.

NB Ik heb de inhoud van uw artikel niet eens goed kunnen lezen, maar begrijp dat u het niet zo opheeft met Wilders. Ikzelf ben een verklaard anti-fan van Wilders, en het in die zin dus waarschijnlijk roerend met u eens . Maar uw aantijgingen richting dit forum zijn qua fatsoen onbehoorlijk en slaan wettelijk de plank geheel mis.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 6.716

Re: Tav censuur btr mijn wilders-opinie

Daarbij had u kunnen volstaan met een korte introductie en een link in de topic die mijn collega hierboven noemt, gezien het feit dat u exact dezelfde tekst al eerder op een andere site geplaatst had (antwerpen.indymedia.org) .
I am not young enough to know everything - Oscar Wilde

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Tav censuur btr mijn wilders-opinie

Vergelijking:

Mijn buurvrouw is erg trots op het opstel van haar zoontje van 12. In haar enthousiasme stuurt ze het zelfs op naar de Volkskrant, in de hoop dat het gepubliceerd wordt.

Helaas blijkt de Volkskrant het geweldig stukje proza niet te accepteren. In plaats van de Volkskrant te beschuldigen van censuur en het ontnemen van haar recht op vrijheid van meningsuiting beseft ze dat de Volkskrant nu eenmaal een doelgroep heeft die groter is dan zijzelf, en er dus een selectie gemaakt moet worden.

Hoe zit het dan met het recht op vrijheid van meningsuiting? Daardoor zal zij (noch haar zoontje) niet bang hoeven te zijn om te worden vervolgd op basis van eventuele passages in het ingestuurde stukje tekst. Een fijne opsteker.
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Reageer