Vacuümpomp

Moderator: physicalattraction

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer

Vacu

hallo allemaal,

Ik heb informatie gevonden over hoe men met een vacuum-rembekrachtigingspomp van een auto een vacuumpomp kan maken.

Heeft er iemand enig idee hoe groot het vacuum is dat met deze pompen kan bereikt worden?

Is het ook mogelijk om met dit niveau van vacuum een gasontladingsbuis te maken?

Greetz neutrino...

Gebruikersavatar
Berichten: 1.292

Re: Vacu

werkt die vacuumdoos niet op de onderdruk in de venturi van de carb/inlaatspruitstuk?

en indien ja, dan heb je een motor nodig die draait...

dieselmotoren hebben wel een aparte vacuumpomp...

maar die worden nog steeds aangedreven door een riem dacht ik... eventueel de laatste modellen kunnen reeds door een elektrische motor aangedreven worden.

Die onderdruk is niet groot in elk geval, ik weet niet hoeveel onderdruk je nodig hebt voor een gasontladingsbuis, maar ik betwijfel of je daarmee toekomt...

Re: Vacu

het gaat zich inderdaad niet om een venturi vernauwing, want dat maakt ten hoogste een vacuum waarmee men een vloeistof door een büchnerfilter kan trekken.

Het gaat zich inderdaad om pompen die bij een dieselmotor voorkomen, ik heb ook al gezien dat er elektrisch aangedreven pompen bestaan.

Maar goed, het vacuum is niet groot genoeg voor mijn doeleinden, want ik ken de specs van die onderdrukpompen niet.

In ieder geval thanx voor zover...

Enja mocht iemand nog zo heel toevallig een hoogvacuumpomp hebben en niet meer gebruikt, laat effe iets weten eh ;op

Greetz neutrino

Reageer