Zicht onderwater

Moderator: physicalattraction

Berichten: 30

Zicht onderwater

hoi

ik heb sinds een tijdje lenzen. maar ik dacht waarom kunnen we zo iets niet voor onder water maken. want het is alleen een afwijking.

maar nu twijfel ik over of wel mogelijk is om zo'n grote afwijking bij te stellen.

ik hoop dat iemand me kan vertellen of dit mogelijk kan zijn.

marc
Mijn exuse voor mijn speling. Ben dyslexie.

Berichten: 8.614

Re: Zicht onderwater

Ik ben blij dat je in je handtekening meldt dat je dyslectisch bent. Dat voorkomt een hoop verwarrende toestanden. Dat neemt echter niet weg dat ik je vraag niet goed begrijp. Zou je jouw vraag nog eens willen herformuleren a.u.b.?
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Berichten: 30

Re: Zicht onderwater

kort gezecht: "Is het mogelijk met lensen(geen bril) weer goed te kunnen zien onderwater.".

ik ga er dan van uit dat ze niet uitvallen.

marc
Mijn exuse voor mijn speling. Ben dyslexie.

Berichten: 8.614

Re: Zicht onderwater

Zachte contactlenzen kunnen onder water gedragen worden. Het is vrijwel onmogelijk om een zachte contactlens te verliezen en ik neem aan dat je er ook onder water goed mee kan kijken (dat is toch waar lenzen voor gemaakt zijn).

Het Duikforum geeft het advies om - als je in zee duikt met zachte contactlenzen - de ogen niet volledig open te houden, maar door een spleetje te kijken.
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Berichten: 30

Re: Zicht onderwater

sorry maar ik bedoel: dat je de duikbril weg laat.

marc
Mijn exuse voor mijn speling. Ben dyslexie.

Berichten: 8.614

Re: Zicht onderwater

Dat bedoel ik ook. Het is mogelijk om zachte contactlenzen (mits wat oefening) zonder duikbril te dragen.
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Gebruikersavatar
Berichten: 2.005

Re: Zicht onderwater

Dat bedoel ik ook. Het is mogelijk om zachte contactlenzen (mits wat oefening) zonder duikbril te dragen.
Alleen zonder duikbril kun je niet klaren. Als je maar net een meter onder het water oppervlak zwemt, is dat niet zo'n ramp, maar wanneer je echt gaat duiken, kun je niet elke keer, wanneer je moet klaren, even naar boven komen. Omdat je bij het klaren je neus nodig hebt, zonder water erin, zul je daar dan toch weer iets op moeten verzinnen...
...verhit de dichloormono-oxide tot 277 graden Celcius en geniet van het effect...

Berichten: 8.614

Re: Zicht onderwater

Ik weet niet of marc1990 de intensie heeft om echt te gaan duiken. Zijn oorspronkelijke vraag was gewoon: "Is het mogelijk om met lenzen weer goed te kunnen zien onder water."
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Gebruikersavatar
Berichten: 2.005

Re: Zicht onderwater

Ik weet niet of marc1990 de intensie heeft om echt te gaan duiken. Zijn oorspronkelijke vraag was gewoon: "Is het mogelijk om met lenzen weer goed te kunnen zien onder water."
Klopt, maar jij komt bijv. met Duikforum aanzetten en dat forum is echt het dieper duiken. Daarbij kun je dus niet elke keer even naar boven als er een drukverschil is, en moet je onderwater klaren. Dan heb je dus wel een duikbril nodig :D
...verhit de dichloormono-oxide tot 277 graden Celcius en geniet van het effect...

Re: Zicht onderwater

ga er maar van uit dat ik aan de oppervlakte snorkel.

marc

Berichten: 30

Re: Zicht onderwater

even de vraag anders gestelt: "Als ik lensen gebruik onderwater zonder duikbril, is het dan mogelijk weer schrep te zien? zo ja, hoe strek moeten deze lensen dan zijn?".

bij antwoorden hoef je er niet van uit te gaan dat ik een oog afwijking heb.

marc
Mijn exuse voor mijn speling. Ben dyslexie.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.269

Re: Zicht onderwater

Sterkte van je lenzen moet inderdaad héél anders zijn onder water.

Ook met normale ogen verandert je gezichtsveld aanzienlijk.

Overigens vraag ik me af of je niet beter een duikbril op sterkte koopt.

Die zijn te koop. :D


http://www.wetenschapsforum.nl/index.php?showtopic=63685

In dat topic zijn we daarover al eens een discussie begonnen
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 8.614

Re: Zicht onderwater

Over duikbrillen op sterkte gesproken: daar bestaat een topic over.

EDIT: Jan van de Velde was me voor.
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Berichten: 30

Re: Zicht onderwater

een duikbril heb ik wel. :D

het gaat me meer om of het kan en dan welke strekte je nodig bent.(thertisch).

marc
Mijn exuse voor mijn speling. Ben dyslexie.

Berichten: 8.614

Re: Zicht onderwater

Dat het kan is duidelijk (zie bovenstaande posts en de topic waarnaar Jan van de Velde en ikzelf verwezen). De sterkte die je nodig hebt is afhankelijk van de toestand van je ogen.
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Reageer