Stadia van ontwikkeling

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 107

Stadia van ontwikkeling

Deze vraag komt zo vaak voor ... Maar ik mis de logica hierachter.

Afbeelding

Goed antwoord: a

Ik dacht, hoe groter de cellen zijn, hoe vroeger men in het stadium zit. (morula of nog eerder).

En als je de doorsnede bekijkt, dan is er eerst geen holte gevormd en daarna wel. Een morula heeft nog geen holte, een blastocyst of blastula wel.

Maar ... dat is blijkbaar niet de logica achter die vraag.

Kan iemand mij uitleg geven?

Berichten: 308

Re: Stadia van ontwikkeling

Wel het is al een tijdje terug dat ik dit zag, maar volgens mij zijn de cellen niet "groter" of "kleiner", maar er zijn er gewoon meer...Het geheel is groter of kleiner geloof ik, maar de cellen appart niet echt verschillend qua grootte.
The exclamation that follows a worldchanging invention isn't"Eureka". It is "That's funny"

Berichten: 15

Re: Stadia van ontwikkeling

hoe groter de totale hoeveelheid cellen op een hoe sneller, dus niet de grote zoals hierboven al gecorrigeert werd, maar effect heeft het wel op hoesnel het proces gaat.
If a man can love a thousand women, why can't he get forgiveness ninehundredninety times?

Berichten: 42

Re: Stadia van ontwikkeling

Hou zeker ook rekening met de structuur van de cellen binnenin. Je kunt al beter twee dingen combineren als je in beide een dikke buitenste laag trofoblast herkent en vanbinnen de andere laag, de blastomeren.

Reageer