Oefeningen fluidomechanica

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 308

Oefeningen fluidomechanica

Hier volgen enkele oplossingen van mij voor fluidomechanica

In m'n engels handboek zijn er veel uitkomsten niet opgenomen, dus heb geen idee of ze kloppen of niet...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groetjes

Keith

PS herhaal !!! ---> weet niet of de uitkomsten kloppen
The exclamation that follows a worldchanging invention isn't"Eureka". It is "That's funny"

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.265

Re: Oefeningen fluidomechanica

De eerste dan:

Ik heb hem niet door de rekenmachine gegooid, maar kan in je heldere uitwerking (compliment :D )geen systeemfouten ontdekken, en al schattend met volume/massaverhoudingen van de drie betrokken stoffen zien je uitkomsten er logisch uit, en zullen dus wel goed zijn.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 308

Re: Oefeningen fluidomechanica

Jan van de Velde schreef:De eerste dan:

Ik heb hem niet door de rekenmachine gegooid, maar kan in je heldere uitwerking (compliment :D )geen systeemfouten ontdekken, en al schattend met volume/massaverhoudingen van de drie betrokken stoffen zien je uitkomsten er logisch uit, en zullen dus wel goed zijn.
Dank je wel ! Als je om een "verbetering" vraagt moet je zo goed mogelijk organizeren en de "lezer" werk besparen :D

XD leuk om weten : heb ontdekt dat bij die cillinder t onafhankelijk is van de diameter van die cillinder :D (gewoon opmerking die ik vaststelde omdat ik eerst 450mm had genomen als diameter en dan pas 900mm).

Ik vind het dus echt een slecht handboek, zoals ik al zei : de helft van de oplossingen staan er niet in en dit zijn nu net de "voorbeeldproblemen" die ik moet kunnen oplossen...Dusja, ik hoopte dat iemand ze herkende ofzo :D
The exclamation that follows a worldchanging invention isn't"Eureka". It is "That's funny"

Reageer