Dikte van as berekenen

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 3

Dikte van as berekenen

Hallo,

Ik ben bezig met een onderzoek voor mijn school. Maar uit het volgende kan ik niet uitkomen.

Kan iemand mij uitleggen hoe ik de dikte van een as bereken wanneer ik een staalconstructie heb die de volgende twee situaties kan aannemen?

Maikel :D

Berichten: 3

Re: Dikte van as berekenen

oja, hier de 2 situaties :D

Afbeelding

Re: Dikte van as berekenen

De linker berekenen op buiging en knik,de rechter idem,alleen vooral bij de rechter rekening houden met de knikfactor,welke afh. is van de bevestigingssituatie van de staven.

Dat is een aparte materie en lichtelijk onbegrijpelijk voor iemand,die dat op een niet-techn.opleiding moet uitvogelen.

Tav.moderatum:

Er zijn voor de in te voeren code geen 6 cijfers ter beschikking,doch gezamenlijk 6 stuks cijfers en letters
:D

Berichten: 3

Re: Dikte van as berekenen

oktagon-ben lid van clubje! schreef:De linker berekenen op buiging en knik,de rechter idem,alleen vooral bij de rechter rekening houden met de knikfactor,welke afh. is van de bevestigingssituatie van de staven.

Dat is een aparte materie en lichtelijk onbegrijpelijk voor iemand,die dat op een niet-techn.opleiding moet uitvogelen.

Tav.moderatum:

Er zijn voor de in te voeren code geen 6 cijfers ter beschikking,doch gezamenlijk 6 stuks cijfers en letters
:D
bedankt voor je reactie.

Weet je ook welke formules ik hierbij moet gebruiken? Ik beschik hier enkel over een ouderwets polytechnisch zakboekje, en ik wordt er geen steek wijzer van. :D

Maikel

Reageer