Downloaden van website voor offline gebruik

Moderators: jkien, Xilvo

Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Downloaden van website voor offline gebruik

Ik heb de volgende vraag, hoe kan ik een stuk van een website downloaden en deze achteraf op een cd branden zodat ik deze offline kan raadplegen.

Ik heb al wat opgezocht op het internet naar geschikte programma's maar voordat ik die programma's ga downloaden wil ik graag weten of iemand reeds ervaring hiermee heeft en tips.

De volgende sotware had ik reeds gevonden:
  • Teleport Pro
  • Website ripper copier
  • Teleport Ultra
Ik zou graag een stuk van een website downloaden, niet volledig dus. Nog een vraagje, wanneer ik een stuk heb gedownload gaan dan alle functies: links, zoekfuncties, ... nog blijven werken ?

Gebruikersavatar
Lorentziaan
Berichten: 5.079

Re: Downloaden van website voor offline gebruik

Ik zou graag een stuk van een website downloaden, niet volledig dus. Nog een vraagje, wanneer ik een stuk heb gedownload gaan dan alle functies: links, zoekfuncties, ... nog blijven werken ?
Dit is erg afhankelijk van de website bouwer. Relatieve urls werken wel, absolute urls werken meestal niet.

Er zijn zo veel factoren die mee spelen dat je met software slechts een deel van deze absolutie urls automatisch kan omzetten in relatieve urls; Er zullen altijd wel een paar urls het niet meer doen.

ik gebruik wel eens wget
Any sufficiently analyzed magic is indistinguishable from science.

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.



There is no theory of protecting content other than keeping secrets – Steve Jobs

Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Re: Downloaden van website voor offline gebruik

Bedankt voor de info qrnlk !

wget is zo te zien een gratis programma, wanneer ik dan een betaald programma kraak zal het misschien nog meer links kunnen omzetten omdat de kwaliteit van de software iets beter is.

Is het mogelijk een stuk van een website te downloaden. Bijvoorbeel je hebt een website met computeronderdelen, is het dan mogelijk alle harde schijven bijvoorbeeld te downloaden ?

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Downloaden van website voor offline gebruik

wanneer ik dan een betaald programma kraak zal het misschien nog meer links kunnen omzetten omdat de kwaliteit van de software iets beter is.
Programma's waar je moet voor betalen zijn daarom niet beter dan een gratis alternatief hoor.

En internet explorer kan dit automatisch, bookmark de link en dan kan in de eigenschappen van die bookmark kiezen om de website offline beschikbaar te maken, en dan wordt deze gedownload naar je harde schijf.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Re: Downloaden van website voor offline gebruik

Programma's waar je moet voor betalen zijn daarom niet beter dan een gratis alternatief hoor.
Dat is inderdaad waar.
En internet explorer kan dit automatisch, bookmark de link en dan kan in de eigenschappen van die bookmark kiezen om de website offline beschikbaar te maken, en dan wordt deze gedownload naar je harde schijf.
Moet je dan gewoon Bestand en daarna opslaan als nemen ?

Ik zou alle data van één bepaald automerk van een website willen halen, de structuur moet dus volledig behouden blijven (afbeeldingen, schema's, kleucodes van bedraginschema's, ...) Deze site moet op mijn HD omdat hij maar vanaf een beveiligde belgacom internet lijn kan geopend worden. Zo kan ik niet vanop elke computer aan de gegevens, wanneer het op memorystick staat, CD of DVD wel.

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Downloaden van website voor offline gebruik

Dit is een uitleg voor IE6:

Klik bovenin het menu op Favorieten -> Toevoegen aan favorieten

Klik nu 'Offline beschikbaar maken' aan en dan komt natuurlijk het knopje 'aanpassen' beschikbaar waar je kan instellen hoeveel links diep hij pagina's moet opslaan (bv 1 pagina diep dan gaan alle links worden geopend en die pagina's worden opgeslaan, kies je 2 dan worden alle links van de reeds geopende links ook nog opgeslagen, enzoverder).

Ik kan straks ook even voor IE7 kijken als je IE7 gebruikt en het niet vind.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Re: Downloaden van website voor offline gebruik

Ik werk inerdaad met IE7 en kan de functie 'Offline beschikbaar maken' niet direct vinden. Zou jij even kunnen kijken ?

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Downloaden van website voor offline gebruik

De functie is precies niet meer aanwezig in IE7.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Re: Downloaden van website voor offline gebruik

De functie is precies niet meer aanwezig in IE7.
Ik heb wat zitten zoeken op google heb heb al op verschillende plaatsen jouw werkwijze gevonden, telkens staat erbij IE5 of IE6. Ik heb ook al eens geprobeert met Teleport pro maar daar komt precies geen einde aan.

Hier is alles tot in het kleinste detail uitgelegd.

Voor IE7 kan ik niet direct iets terugvinden pi.gif .

EDIT: ik heb het volgende gelezen
Het '938979 Vista Performance and Reliability Pack' moet de prestaties van Vista verbeteren bij enkele scenario's, zoals bij het kopiëren of verplaatsen van grote bestanden en folders, en bij het ontwaken uit de sluimerstand. Ook zou het pakket een einde maken aan tal van andere problemen die gebruikers ondervinden, zoals bij het weergeven van bepaalde beveiligde pagina's in IE7, de synchronisatie van offline-bestanden met een server en het creëren van avi-bestanden.
Er zijn blijkbaar problemen bij de synchronisatie van de offline bestanden bij IE7, het moet precies dus toch nog mogelijk zijn. Alleen nog zoeken hoe.

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Downloaden van website voor offline gebruik

Volgens mij slaat die synchronisatie op temp files die je computer bijhoudt om webpagina's sneller te kunnen laden wanneer je ze nog eens bezoekt.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Re: Downloaden van website voor offline gebruik

Volgens mij slaat die synchronisatie op temp files die je computer bijhoudt om webpagina's sneller te kunnen laden wanneer je ze nog eens bezoekt.
Het is dus niet meer mogelijk offline beschikbaar maken van webpagina's in IE7 ?

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Downloaden van website voor offline gebruik

Geen idee eerlijk gezegd, maar ik denk van niet.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Re: Downloaden van website voor offline gebruik

Geen idee eerlijk gezegd, maar ik denk van niet.
Dat is jammer pi.gif .

Heb je soms nog een ander idee ? Ik heb die teleport pro eens aangezet op een kleine site en na enkele uren heb ik hem afgezet omdat hij nog steeds niet klaar was.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.623

Re: Downloaden van website voor offline gebruik

Ruben01 schreef:Dat is jammer :D .

Heb je soms nog een ander idee ? Ik heb die teleport pro eens aangezet op een kleine site en na enkele uren heb ik hem afgezet omdat hij nog steeds niet klaar was.
HTTrack. Werkt in elk geval bij simpele sites. PHP en ASPX sites heb ik niet getest. Programma is gratis, legaal, enz.
Beter kaal als geen haar want een kip snurkt

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Downloaden van website voor offline gebruik

PHP zelf kan je nooit downloaden. Je kan hooguit de html pagina downloaden die gemaakt werd dmv PHP.

Reageer