Golven simuleren

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 15

Golven simuleren

Eeey,

Voor mijn profielwerkstuk probeer ik te onderzoeken wat voor soort dijk je het beste kunt aanleggen om het binnenland tegen overstromingen te beschermen. Om dit goed te onderzoeken willen we behalve een theoretisch deel ook een praktisch deel hierbij doen.

Ons idee was dan om een grote bak water te bakken en daar dan met zand onze verschillende ideeen in op te bouwen met behulp van zand, stenen enz. Maar we lopen daar tegen het volgende probleem op, onze school heeft niet zoiets als een machine die over de mogelijkheid beschikt om iets in de trand van golven op te wekken om deze tegen de "dijk" te laten slaan. Ze zijden dat we prima in staat moesten zijn om iets zelf te creeeren waarmee dit mogelijk is, maar dat zijn we niet echt. We hebben eventueel aan iets van een mixer te maken, maar het zou fijner zan als we iets hebben waarmee de mogelijkheid bestaat om de bewuste golven gecontroleerd tegen de "kust" aan te laten slaan.

Heeft iemand hier wellicht een idee, om dit zo goed als mogelijk te creeeren?

Alvast hartstikke bedankt

Karst

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.259

Re: Golven simuleren

Hint:

begin eens afbeeldingen te googlen met wave tank

en daarna misschien ook gewoon.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Re: Golven simuleren

Misschien kan je een golven machine maken op dezemanier.

Berichten: 15

Re: Golven simuleren

Jah hartstikke bedankt, ik denk dat het wel mogelijk is om dit op deze manier na te maken, maar het probleem is dan volgens mij dat deze machine bedoeld is om rimpels in het water te veroorzaken zodat duidelijk is hoe golven eruitzien.

Maar wat ik meer zoek is een manier om echte golven van een paar centimeter hoog te maken.

Mischien heb je daar ook nog een idee over?

Maar hartstikke bedankt alvast, Karst

Berichten: 15

Re: Golven simuleren

Jah na ff op google gekeken te hebben denk ik dat het met zo'n systeem wel mogelijk moet zijn, hartstikke bedankt!!

Maar nou heb ik nog een vraagje, weten jullie dan mischien ook hoe je met zo'n apparaat de golfsnelheid kan bepalen en eventueel de kracht van de golven want dat kon ik niet vinden?

Thankss.....

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.259

Re: Golven simuleren

Maar nou heb ik nog een vraagje, weten jullie dan mischien ook hoe je met zo'n apparaat de golfsnelheid kan bepalen en eventueel de kracht van de golven want dat kon ik niet vinden?
Voor een PWS is toch ook wat theoretische verdieping nodig. Als je daar eens mee aan de slag gaat kom je er al snel achter dat dat apparaat de golfSNELHEID niet kan bepalen. Ook over het woord "kracht" in dit verband is enig denkwerk wel op zijn plaats.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Reageer