Massage

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 215

Massage

Hallo iedereen, ik ben lang van weg geweest. Maar het school is terug begonnen. En ik heb weer een hele hoop vragen pi.gif

Nu hebben wij een opdracht gekregen van onze bio leerkacht om op zoek te gaan naar alle voordelen van een massage.

Waar dient een massage voor, Is het goed voor je lichaam, waarom..

Ik ben op deze: massage website al enkele dingens tegen gekomen. Maar ik heb nog veel meer positieve eigenschappen nodig van een massage.

Gebruikersavatar
Berichten: 4.220

Re: Massage

Het eerste dat me zo tebinnen schiet is de oxytocine-release bij koppeltjes (de studies waarin dit is aangetoond heb ik zo niet bij de hand). Oxytocine is dan ook geaccocieerd aan paarvorming en -instandhouding. Stijging van de oxytocineconcentratie in het bloed is aangetoond bij aanraking van rug en nek dacht ik. Vreemd genoeg werkt het niet als je het zelf doet.. Het gaat blijkbaar verder dan alleen stimulatie van sensorische cellen in de huid.
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.

-Calvin-

Berichten: 26

Re: Massage

ik denk dat de meeste mensen dit heel ontspannend vinden. als je het krijgt van iemand die het goed kan, dan kan dat heel relaxed worden!

Berichten: 199

Re: Massage

Het is misschien een beetje laat voor jou... maar misschien dat anderen ook nog antwoord zoeken op deze vraag.

Het grootste voordeel van massage is natuurlijk het stimuleren van de doorbloeding in de spieren (en huid). Hierdoor kunnen, kort door de bocht gezegd, de afvalstoffen in die spieren sneller afgevoerd worden en de voedingsstoffen sneller aangevoerd.

Reageer