Javascript

Moderators: jkien, Xilvo

Gebruikersavatar
Berichten: 6.905

Javascript

Code: Selecteer alles

<html>

<head>

	<script language="javascript" src="script.js"></script>

</head>

<body>

<a href="java script:ChangeFrame('page2.htm')">change</a>

<iframe name="PageFrame" id="PageFrame" src="page1.htm">



</body>

</html>


ik heb deze code, en ChangeFrame(page) zou de src van PageFrame moeten veranderen met page. Hoe kan ik dit realiseren?
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.623

Re: Javascript

jhnbk schreef:<a href="java script:ChangeFrame('page2.htm')">change</a>

<iframe name="PageFrame" id="PageFrame" src="page1.htm">

ik heb deze code, en ChangeFrame(page) zou de src van PageFrame moeten veranderen met page. Hoe kan ik dit realiseren?
Geen idee of het gaat werken, maar ik zou in elk geval de spatie tussen 'java' en 'script' weghalen.
Beter kaal als geen haar want een kip snurkt

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Javascript

iframes zijn trouwens niet aan te raden.

Gebruikersavatar
Berichten: 6.905

Re: Javascript

ik weet niet hoe die spatie er komt, maar ik die stond niet in mijn document

Code: Selecteer alles

function ChangeFrame(page)

{

document.PageFrame.location=page;

}
dit had ik van code. (JS is niet mijn ding dus de code trekt op niets)

@Cycloon: wat zou jij mij dan aanraden? Ik heb de inhoud van de pagina in een iframe staan en zou die moeten veranderen
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Javascript

Dat hangt natuurlijk af van wat de bedoeling van de pagina is, zonder de pagina te tonen kan ik dus geen tips geven.

En ik ken niet veel van javascript, maar zouden die framefuncties niet op gewone frames slaan en niet op iframes?

Gebruikersavatar
Berichten: 6.905

Re: Javascript

ik zou het niet weten. Ik vind js zeer vaag en daarom gebruik ik het liever niet, maar ik heb blijkbaar geen andere optie (server laat geen programmeertalen toe, onze vereniging stelt een klein budget ter beschikking)

Wat de bedoeling is. Ik heb een menu met verschillende links, en door op die link te klikken zou de pagina inhoud (in een iframe dus) van src moeten veranderen.
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Javascript

Daarvoor heb je geen javascript nodig hoor, je kan gewoon je 'target' van je link instellen naar de iframe:

Code: Selecteer alles

<a href="jepagina.htm" target="iframenaam">Je menu</a>

Gebruikersavatar
Berichten: 6.905

Re: Javascript

schitterend, dat lost wss mij probleem op. Ik laat het wel weten of het gelukt is!

EDIT: werkt uiteraard, nu gaat het enkele uurtjes kosten om die website te veranderen
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Gebruikersavatar
Berichten: 203

Re: Javascript

Op zich had Cycloon de beste oplossing, maar om toch nog te reageren op je vraag:
jhnbk schreef:

Code: Selecteer alles

function ChangeFrame(page)

{

document.PageFrame.location=page;

}
er staat in je javascript dat 'location=page'. Dat betekent dat hij de pagina waar je naar toe linkt geopent wordt in het frame dat je 'page' hebt genoemt.

Maar je iframe heet 'PageFrame'.

Een mogelijke oplossing was dus om er 'document.PageFrame.location=PageFrame' van te maken. dacht ik zo.



Maar dat is sowieso niet aan te raden, omdat sommige browsers geen javascript ondersteunen. Dus nogmaals: de oplossing van Cycloon was beter.
dus.

Gebruikersavatar
Berichten: 6.905

Re: Javascript

ineens een extra vraagje van mij dan

ik heb bv deze website www.voorbeeld.be

ik heb op de main page een iframe met de naam pagina. Kan ik die link aanpassen dat in dit iframe bv ineens de src van links.htm wordt geplaatst?
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Gebruikersavatar
Berichten: 203

Re: Javascript

Bedoel je dat mensen die op jouw pagina komen nu nog een bepaalde pagina zien in je Iframe, maar je wilt graag die pagina veranderen, zodat bezoekers die op je site komen vanaf nu links.htm in je iframe zullen zien?
dus.

Gebruikersavatar
Berichten: 6.905

Re: Javascript

idd, maar zonder iets aan de pagina te veranderen.

als ik dit zou invoeren kom ik op de gewone pagina uit: www.mijnsite.be

nu zou ik er voor moeten kunnen zorgen dat door de url te veranderen een andere pagina in dat iframe staat
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Javascript

jhnbk schreef:idd, maar zonder iets aan de pagina te veranderen.

als ik dit zou invoeren kom ik op de gewone pagina uit: www.mijnsite.be

nu zou ik er voor moeten kunnen zorgen dat door de url te veranderen een andere pagina in dat iframe staat
Je hebt hoogstwaarschijnlijk een pagina die we even kunnen zien? (dat maakt het makkelijker om je te tonen wat je moet wijzigen)

Gebruikersavatar
Berichten: 6.905

Re: Javascript

okay,

Code: Selecteer alles

<iframe name="pagina" src="home.htm" height="400" width="98%" scrolling="yes" style="border-top-style: none; border-right-style: none; border-left-style: none; border-bottom-style: none;" ></iframe>
Dat is de code voor het iframe van de 1e pagina. Dat zou dan gewoon www.mijnsite.be moeten zijn. Nu zou ik door de url te veranderen in het iframe pagina ook de src moeten kunnen veranderen, bijvoorbeeld naar links.htm
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Javascript

Ik vermoed dat ik je vraag niet snap, of het is gewoon simpel:

Code: Selecteer alles

src="home.htm"
Daarin staat de link die in je iframe moet geladen worden. Daar kan jij inzetten wat je wel.

Reageer