Profielwerkstuk brandstofcel

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 32

Profielwerkstuk brandstofcel

Ik heb besloten een profielwerkstuk te houden over de brandstofcel.

Daarvoor heb ik al verschillende onderzoeksvragen bedacht:

1. Hoe werkt een brandstofcel?

2. Welke soorten brandstofcellen zijn er ?

3. Heet de omgevingstemperatuur invloed op de brandstofcel?

4. Wat is het vermogen van een brandstofcel?

5. Wat is de interne weerstand van een brandstofcel?

6. Wat is het rendement van een brandstofcel?

Heeft er iemand informatie voor me, of nog goede ideeën,ideeën voor proeven met een brandstofcel , of toevallig al een eerder gemaakt profielwerkstuk liggen (niet dat ik deze zal gebruiken om over te nemen, maar om ideeën op te doen.)??

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.259

Re: Profielwerkstuk brandstofcel

ik zou zeggen, blader hier eerst eens door

(handig he, zo'n zoekfunctie :D )
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 288

Re: Profielwerkstuk brandstofcel

via google: "profielwerkstuk brandstofcel^" wel controleren op juistheid

profielwerkstuk

brandstofcel

Berichten: 32

Re: Profielwerkstuk brandstofcel

Dat zijn meer werkstukken, die richting de maatschappijleer invalshoek gaan.

Er wordt meer gegekeken naar de maatschappijlelijke problemen en voordelen van de brandstofcel.

Ik ben meer op zoek naar een technischer werkstuk. Een mengsel tussen natuurkunde en scheikunde.

Soms zie je wel eens in profielwerkstukken, dingen die nog verder onderzocht kunnen worden, en die vindt ik nog niet zo snel. Alleen de 2 bovenstaande werkstukken had ik zelf al gevonden en verder niets.

Inmiddels heb ik besloten een wagentje te bouwen met een brandstofcel. Heeft er nog iemand tips van hoe ik dit het beste aan kan pakken, of nog originele ideeën voor een klein wagente te maken op een brandstofcel.

Zelf kan ik beschikken over een brandstofcel, dus dat is niet het probleem. Alleen de aandrijving van de wielen wordt nog een probleem. Weet er iemand een (online) winkel die dat soort onderdelen verkoopt. (Kleine) elektromotortjes, en dergelijken die je nodig hebt om een autotje te laten rijden.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.259

Re: Profielwerkstuk brandstofcel

Is de goedkoopste optie niet een kant en klaar batterij-aangedreven autootje? Anders denk ik dat je je het beste eens aanmeldt bij een modelbouwforum voor dat praktische detail.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 32

Re: Profielwerkstuk brandstofcel

Is de goedkoopste optie niet een kant en klaar batterij-aangedreven autootje? Anders denk ik dat je je het beste eens aanmeldt bij een modelbouwforum voor dat praktische detail.


Het gaat mij er juist om, een brandstofcel te gebruiken. En een autotje met batterij, is niet zo geschikt om een werkstuk over te schrijven.

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: Profielwerkstuk brandstofcel

Dit is wat je zoekt. Het kost je alleen wel meer dan 100 euro.

Op de pagina van de unit waterstof staat ook nog het een en ander aan informatie.

Indien je meer informatie wilt van ECN, dan kan ik wel even navragen met wie je contact moet opnemen. Stuur me in dat geval dan even een privé berichtje.
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.259

Re: Profielwerkstuk brandstofcel

Het gaat mij er juist om, een brandstofcel te gebruiken. En een autotje met batterij, is niet zo geschikt om een werkstuk over te schrijven.
Ja duhh :D , dat snap ik. Maar je kunt dan toch de brandstofcel in de plaats van de batterij zetten? De rest van het geknutsel (motor, aandrijving etc) is dan toch al voor je geregeld?
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 32

Re: Profielwerkstuk brandstofcel

Ja duhh :D , dat snap ik. Maar je kunt dan toch de brandstofcel in de plaats van de batterij zetten? De rest van het geknutsel (motor, aandrijving etc) is dan toch al voor je geregeld?
Ok, misschien een goed idee. Had ik nog niet over nagedacht, dat dit misschien ook wel een oplossing is.

Is het trouwens, in theorie haalbaar, om een simpel autotje te maken. Dat zelf de waterstof opwekt door middel van zonneenergie (zonnepaneel). En dan de waterstof en zuurstof te gebruiken om de brandstofcel aan te drijven.

Op school hebben we namelijk een brandstofcel, en een zonnepaneel moet ook wel op de een of andere manier aan te komen zijn.

En ja ik weet dat het onzin is om met zonnenergie waterstof te maken en dat dan weer terug te brengen naar energie door de brandstofcel. Maar het gaat erom om een brandstofcel te gebruiken.

Reageer