Stroom convertor

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 2

Stroom convertor

Ik heb een apparaat wat voorzien is van 19V 3.16A, er zit een adapter bij van 220 die dit omzet naar de 19V. Ik wil het apparaat op een boot of camper gaan gebruiken, daar is 12V aanwezig. Kan ik met een adapter werken die 12 naar 19V 3.16A omzet zodat dit dan probleemloos werkt?

Ben niet zo'n techneut op stroomgebied :D

groeten,

Koen

Re: Stroom convertor

Koen1971 schreef:Ik heb een apparaat wat voorzien is van 19V 3.16A, er zit een adapter bij van 220 die dit omzet naar de 19V. Ik wil het apparaat op een boot of camper gaan gebruiken, daar is 12V aanwezig. Kan ik met een adapter werken die 12 naar 19V 3.16A omzet zodat dit dan probleemloos werkt?

Ben niet zo'n techneut op stroomgebied :D

groeten,

Koen
Beste,

In de handel vind je toestelletjes of eerder "blokjes" met elektrische aansluitingen die gemaakt zijn om uw probleem op te lossen.

Zeer gemakkelijk te vinden in een elektronicahandel.

Je vindt ze onder de rubriek: "DC to DC convertors"

Het zijn apparaatjes die de gelijkspanning die je aanbrengt omvormen naar een wisselspanning. Wel op een hogere frequentie dan deze van de normale netspanning. (enkele tientallen kHz ipv de 50 Hz van de netspanning.

Daarna wordt deze wisselspanning door een transformator(tje) naar een hogere spanning wisselspanning opgevoerd.

Hierna vindt er een omvorming plaats naar een gelijkspanning. Daarop volgt er nog een elektronische schakeling die er voor zorgt dat de uitgangsspanning wat stabiel blijft bij schommelend verbruik.

Indien je meer informatie wenst dan gooi je het maar op het forum. ik zal verder helpen indien je wenst.

Veel succes!

Zulma

Berichten: 2

Re: Stroom convertor

Thanks Zulma,

Dat is duidelijke taal. Ik ga het natuurlijk testen, enige wat belangrijk is voor mij is dat dat apparaat gewoon werkt. Dus ik zoek gewoon een DC convertor van 12V naar 19V 3.16A?

groet,

Koen
*gast_Zulma_* schreef:Beste,

In de handel vind je toestelletjes of eerder "blokjes" met elektrische aansluitingen die gemaakt zijn om uw probleem op te lossen.

Zeer gemakkelijk te vinden in een elektronicahandel.

Je vindt ze onder de rubriek: "DC to DC convertors"

Het zijn apparaatjes die de gelijkspanning die je aanbrengt omvormen naar een wisselspanning. Wel op een hogere frequentie dan deze van de normale netspanning. (enkele tientallen kHz ipv de 50 Hz van de netspanning.

Daarna wordt deze wisselspanning door een transformator(tje) naar een hogere spanning wisselspanning opgevoerd.

Hierna vindt er een omvorming plaats naar een gelijkspanning. Daarop volgt er nog een elektronische schakeling die er voor zorgt dat de uitgangsspanning wat stabiel blijft bij schommelend verbruik.

Indien je meer informatie wenst dan gooi je het maar op het forum. ik zal verder helpen indien je wenst.

Veel succes!

Zulma

Reageer